maandag 18 april 2016

Het overzicht - La Maison Victor - mei/juni 2016

Vroeger dan verwacht zat de nieuwste La Maison Victor al in de bus vandaag! Ik zag dit weekend al het overzichtblad passeren op Facebook. Maar er zelf in kunnen bladeren is toch altijd veel fijner :-)



Iris Jumpsuit (maten 30 tot 48)
Ik ben een broekrok-fan, maar geen fan van deze lengte! Ik vind de rugafwerking wel prachtig! Volgens mij is het perfect mogelijk om van deze jumpsuit een jurk te maken! Een beetje inkorten en middenvoor- en achter op de stofvouw tekenen :-)




Hanna jurk  (maten 34 tot 56)
Een leuke jurk, met prinsessennaden en een iets wijdere rok!



Gus vest (maten XXS tot XXL)
Vest? is dit niet eerder een hemd? 




Aster trui (maten 30 tot 48)
Absolute topper, ook al vind ik de foto eerlijk gezegd wat tegen vallen, maar een eenvoudig truitje, met een leuke boord bovenaan!


Angel outfit (maten 56 tot 86)
De outit op de foto is in linnen, niet mijn eerste keuze voor babykleertjes. Maar volgens de bijhorende stofkeuze ook perfect te maken in tricot! Helemaal af met haarlint en al!


Charlie rok (maten 30 tot 48)
Een knielange rok met stolpplooi.


Fran jurk (maten 30 tot 48)
Een simpel jurkje dat me een beetje doet denken aan een jurkje uit Ottobre dat ik ooit maakte en dat ik toch mijn model niet vond. Omwille van de plooitjes lijkt je buik optisch groter... Maar dit model heeft een aanzienlijk hogere taille, waardoor het waarschijnlijk wel beter zal meevallen!


Uma top (maten 92 tot 152)
Op het eerste zicht lijkt dit een simpele sweater, maar eigenlijk is dit een top uit 2 delen, een bovenstuk in kant en een onderstuk in een contrasterend kleurtje.


Liz jurk (maten 92 tot 152)
Voor mij de topper uit deze uitgave! Een super leuk simpel jurkje! Deze komt zeker op de lijst!



Donna blouse (maten 34 tot 56)
Normaal geen fan van katoenen bloesjes, maar als ik er ooit eentje zou moeten maken, is deze wel een serieuze kanshebber! Een hele simpele versie!



Rosina cardigan (maten 32 tot 48)
Geen naaipatroon, maar een breipatroon dat ik de volgende keer eens subtiel laat zien aan mijn schoonmama in de hoop dat zij de hint snapt :-)



Woody cardigan (maten 92 tot 176)
Een leuke jongenscardigan!


Cyriel short (maten 92 tot 176)
Een leuke short, maar of ik deze zal maken?



De conclusie:
De Astertrui voor mezelf en het Liz jurkje voor Tess komen zeker op de lijst! Verder enkele patroontjes die ooit zeker eens aan bod komen, maar nog niet onmiddellijk!

Het voorlopige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten