woensdag 27 april 2016

De schoolfoto

Toen Tess vorig jaar haar favoriete "vogeltjeskleedje" op de dag van de schoolfoto koos, besloot ik om elk jaar de outfit voor de schoolfoto zelf te maken. Enkele weken geleden besloot Tess dat zwier niet langer een noodzaak was en toen knipte ik onmiddellijk een Simple Dress uit een paneeltje van Finch Fabric. Ik kocht ooit twee dezelfde paneeltjes. Ja ik zie mijn kinderen graag assorti gekleed! Dus ik knipte voor Vic ook onmiddellijk een Billie. Het project bleef wat liggen, maar afgelopen zondag maakte ik het kleedje. En gelukkig maar, want maandag zat een briefje in de schooltas dat het volgende maandag schoolfoto is. 

Maandagavond knipte ik de bijhorende broekjes, en gisteren tijdens mijn springuren werd er naarstig gewerkt! Billie, ondertussen nummer 3, ging vlot! Voor Tess wilde ik oorspronkelijk een driekwart legging, maar omwille van dit winters weer, koos ik toch opnieuw voor Viola uit La Maison Victor. Ook dat zit snel in elkaar! 
Enige dat nog wat tijd vroeg was de Jacob voor Vic. Die geraakte gisteren niet meer af, maar werd vanmiddag afgewerkt!
Voor mijn eigen fotoshoot moest ik omkoop-middelen gebruiken... Eén van de weinige dingen die hier werken: op het bed van mama en papa springen :-)





Als ze voor de schoolfoto moeten zitten, komt het stofje natuurlijk niet echt goed tot zijn recht... Hopelijk houden ze daar dus wat rekening mee!

Patroontjes Vic: Billie en Jacob - Zonen09
Patroontjes Tess: Simple Dress - een gratis patroontje van Kaatje Naaisels en Viola Leggging - La Maison Victor maart-april 2015
Stof: Pluisjesbeer - Finch Fabrics (Cas en Nina) en choco bruine tricot (De Stoffenstraat)

2 opmerkingen :

  1. ik vind het ook leuk om zelf hun kleding te maken... alles voor de foto

    heel mooi hoor!!! ze stralen

    BeantwoordenVerwijderen