zondag 10 april 2016

Het overzicht - Knipmode Vintage Looks 2016

Het laatste overzicht van deze paasvakantie! Net zoals de meeste vakanties minder genaaid dan gehoopt! Met twee kleuters in huis is dat niet altijd even simpel! 
Met deze erbij zit ik wel al aan het 4e overzicht, nog maar een 100tal te gaan :-) Ik ga proberen om wekelijks minstens één overzichtje te maken!

Knipmode Vintage looks april 2016:



Ik koop super graag naaimagazines en -boeken! Als ik in de naaigroepjes op Facebook een leuke foto zie passeren dan koop ik meestal het patroon of ga ik op zoek naar het magazine! En zo ging het ook met dit! Ik weet zelfs niet meer welk patroon het juist was! Maar ik moest en zou het magazine kopen :-)

Broek 1 en Sweater 2 (maat 34 tot 54) - Geen goede foto, maar de sweater komt alvast op mijn lijstje!
Vestje 3 (maat 34 tot 54) - Onmiddellijk het tweede patroon dat op mijn lijstje komt! Een vestje maar speciaal voor tricot!


Wikkelblouse 4 en rok 6 (maat 34 tot 56) en Petticoat (maat S tot XL) - Zelf niet zo'n fan van bloesjes, maar dit is wel een hele mooie versie! De rok is super leuk en met de petticoat eronder helemaal af!



Jackje 5 (maat 34 tot 54) - De enige foto in het magazine kan me niet echt bekoren, volgens de werkbeschrijving een vestje voor rekbare stof? 



Rok 7 en Blouse 16 (maat 34 tot 54) - De rok is hetzelfde model als rok 6, maar iets korter, en het patroon voor de riem zit er ook bij! 


Jurk 8 (maat 34 tot 54) - Ik ben vooral fan van de eerste versie, stofkeuze is toch wel alles hé!

                                     

Jasje 9 en rok 10 (maat 34 tot 54) - Een mooi geheel, maar niets voor mij!



Rok 11 en blouse 23 (maat 34 tot 54) - Ook niets voor mij, ben geen fan van te smalle rokken!



Jurk 12 (maat 34 tot 54) - Om dezelfde reden geen fan van deze jurk, maar wel van het eerste stofje!

             

Jurk 13 (maat 34 tot 54) - Voor mij de absolute favoriet uit dit magazine! Ronduit wauw!


Broek 14 en blouse 16 (maat 34 tot 54) - Een hele leuke zomerse broek, die waarschijnlijk ook wel op mijn lijstje komt!


Blouse 15 in combinatie met rok 10 (maat 34 tot 54) - Nee, veel te saaie bloes!


Top 18 (maat 34 tot 54) - Dankzij de hoge taille van de onderstukken kan dit nog net van lengte al zou ik het zeker wat verlengen! 



Jurk 17 (maat 34 tot 54) - Deze jurk heeft hetzelfde patroon bovenaan als Top 18 en gaat dan iets wijder op de heupen, dus ik denk dat ik van het jurkje een top maak!


Jurk 19 (maat 34 tot 54) - Afgaand op de eerste foto ben ik fan, maar als ik ontdenkte dat de tweede foto eigenlijk hetzelfde jurkje is,  vind ik minder. Waarschijnlijk ben ik hier ook vooral fan van de stofjes!

                       


Rok 20 (maat 34 tot 54) - De foto overtuigd me niet, maar het feit dat dit een tricotrok is, dan weer wel! Persoonlijk zou ik hem liever iets wijder willen, en gelukkig leerde ik al in de les hoe ik dat moet doen!


Jumpsuit 21 (maat 34 tot 54) - Jaja dit is een jumpsuit, en in deze combinatie helemaal niet geslaagd vind ik!


Jumpsuit 22 (maat 34 tot 54) - Het bovenstuk is hetzelfde als bij de vorige, maar een echte zomerversie! Deze vind ik wel heel leuk!



Blouse 24 en broek 25 (maat 34 tot 54) - Van beide stuks niet overtuigd!

 

Top 27 en Rok 28 (maat S tot XL) wordt gemaakt zonder patroon - Ook van deze laatste twee geen fan!


De conclusie

Een sweater, een vestje, een broek, een jurkje, een jumpsuit en zeker één rok komen op mijn lijstje! Een topboekje lijkt mij :-) .

Het voorlopige overzicht vind je hier! 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten