dinsdag 5 april 2016

Het overzicht - Veritas nr. 4 - Naaien

Afgelopen donderdag ging ik shoppen in Antwerpen. Er stond niet véél op mijn lijstje, want eigenlijk niet echt iets nodig! Enige dat ik zeker moest kopen was een zalmroze blinde rits voor de rok waar ik in de les aan bezig ben! Ik moest dus bij Veritas zijn en uiteraard kocht ik niet alleen mijn rits, maar ook het nieuwe naaimagazine. Het nummer laat het anders vermoeden, maar het is wel degelijk het eerste naaimagazine van Veritas! 

Mijn tweede magazine dus: Veritas nr. 4 - Naaien



1a Abby jurk (maat 34 tot 48) - een jurk met een diepe hals- en ruguitsnijding en een leuk rokgedeelte met of zonder zakjes. Jurkje vind ik een absolute topper!


  

1b Abby rok (maat 34 tot 48) - Hetzelfde rokje als van het kleedje maar apart en in twee lengtes, kort en midi. Het rokje vind ik minder leuk dan het jurkje

   

2 Adèle tuniek (maat 34 tot 48) - Eerste van twee tuniekjes in dit magazine, bijna identiek trouwens, met aangeknipte mouwen of met driekwart mouwen. Deze is niet echt aan mij besteed!

                       

3a Amina broek (maat 34 tot 44) - Een leuke, makkelijke broek, die zeker op mijn lijstje komt!
3b Amina short (maat 34 tot 44) - En een misschien nog leukere short-versie! Om de maat te testen ideaal, want toch aanzienlijk minder stof nodig :-) Amper 90 cm is voldoende! 

                     

4 Alice jumpsuit (maat 34 tot 44) - Een leuke summersuit, in een nog leuker stofje! Het shortgedeelte zou van mij iets langer mogen :-)


5 Amelie top (maat 34 tot 44) - een nieuwe mode waar ik me helemaal niet in te kan vinden, een blote buik? Nee bedankt!

                  

6 Aurélie jas (maat 34 tot 48) - in maar liefst vier variaties, een korte en een lange versie, waar je ook kan kiezen voor lange en halflange mouwen! Een leuke jas, maar of ik hem ooit zal maken, dat betwijfel ik!

                     
                                           

7a Anaïs jurk (maat 34 tot 48) - Mijn favoriet uit dit magazine! In alweer een prachtig stofje!



7b Anaïs top (maat 34 tot 48) - en ook het shirtje ziet er leuk uit!

             

8 Ashly rok - One size fits all, maar niet mijn ding!


9 Alma rok (maat 34 tot 44) - een kokerrok, ook niets voor mij!

 

10 Andrea hemdjurk (maat 34 tot 48) - Oh nee...


11a Alex jumpsuit (maat 34 tot 48) - Niet lelijk, maar ook niet wauw



11b Alex broek (maat 34 tot 48) - een comfortabele broek, die wel op het lijstje komt! Al valt de foto wel tegen!




12 Anouk tuniek (maat 34 tot 48) - De tweede tuniek, die amper verschilt van de eerste, alleen aan de mouwen een ander model, maar ook deze is niets voor mij!


 

13 Audrey jurk (maat 34 tot 48) - Het bovenstuk van deze jurk vind ik wel leuk, spijtig genoeg is het patroon in 1 stuk geknipt, dus niet handig om het rokgedeelte aan te passen. Opnieuw geen geweldige foto's!

 

14 Alison top (maat 34 tot 48) - Een wijd shirtje, dat mits ik het wat verleng, misschien wel leuk kan zijn!

  


15 Aline top (maat 34 tot 48) - Ondanks de onduidelijke foto, waarschijnlijk één van de eerste projectjes die ik zal maken uit dit magazine! Heerlijk zomers!



16 Amber poncho - One size fits all - zonder de franjes misschien wel doenbaar :-)



17 Annabelle, omkeerbare bomberjasje (maat 34 tot 48) - Volgend jaar is het "thema" in de naailes vest/jurk, deze is misschien wel een kanshebber!



18 Alizé jurk (maat 34 tot 48) - een zomerse maxijurk, ik denk niet dat ik dat ooit zal maken!



19 Astrid blouse (maat 34 tot 48)  - Helemaal niets voor mij!



20a Ann korte kindersalopette (maat 110 tot 152) - Een hele versie! Maar voorlopig maak ik dat niet voor Tess!



20b Ann lange kindersalopette (maat 110 tot 152)




21 Anke kinderhemdje (maat 110 tot 152) - bijna hetzelfde als het Astrid Blouse, voor Tess nog een kleinere kans dat ik dit maak!



Het rokje van deze foto daarentegen :-)  Een tulerokje, dat zou ze wel geweldig vinden! De uitleg voor dit rokje vind je op de site van Veritas: hier!

De conclusie

Opnieuw voldoet het magazine aan mijn verwachtingen, voor Tess zal ik er niets uit maken, maar voor mezelf komen de volgende items op mijn to-make-list!

Amina zowel broek als short, Anaïs jurk en waarschijnlijk ook top, het Aline topje en Annabelle, het jasje! Zes stuks, dat is zijn net geen 8 euro dus zeker waard geweest!

Edit: Het voorlopige overzicht vindt u hier!

2 opmerkingen :

  1. Heb jij de Anais toevallig al gemaakt? Ik wil eraan beginnen, en vroeg me af, of ik op iets moet letten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik maakte enkel ook een testversie van de Amina-short, maar die belandde in de prullenmand...

      Verwijderen