woensdag 13 april 2016

Het overzicht - La Maison Victor - Winter 2013/2014

Ik naaide net toen de allereerste La Maison Victor uitkwam. Ik kon amper iets, maar toen ik deze zag liggen bij Veritas, kon ik het niet weerstaan. Sindsdien heb ik er geen enkele gemist.

La Maison Victor bevat elke keer verschillende patronen voor dames, maar ook enkele voor kinderen en mannen. Er komen niet alleen naaipatronen aan bod, maar ook brei- en haakpatronen. Die laatste twee ga ik niet in mijn overzichten opnemen, maar hier en daar vermeld ik ze wel.




Harlequin jurk (maat 34 tot 46)
Onmiddellijk een schot in de roos! 



Zij kozen voor een stofje met wat structuur, maar de Harlequin jurk kan perfect in tricot gemaakt worden. Ik zag zelfs al enkele katoenen versies passeren.


De hoge halsuitsnijding en aangesneden mouwen maakt dit model eerder geschikt voor vrouwen met een kleine boezem, voor mij dus!



Twee jaar geleden waagde ik me al eens aan een versie, maar spijtig genoeg vergat ik een deel van het patroon te tekenen. Het werd dus geen jurk, maar een shirt.

Martini jurk (maat 34 tot 46)

Ondanks de aanpassende rok vorm, ook fan van deze! Vooral dan de halsuitsnijding!


Geschikt voor een dikkere stof met wat lycra, zodat een rits overbodig blijft!


Gig jurk (maat 34 tot 46)
Minder fan van deze!



Pauwenrokje (maten 98 tot 146)

Een plooirokje voor katoenen stof.



Het breipatroon van de wanten en korte cape staan er ook in.

Vinkenhemdje (maten 98 tot 146)

Zei ik al dat ik geen fan ben van katoenen hemdjes? :-)


Ook van deze muts en sjaal staat het breipatroon erin! 


Venue top (maten 34 tot 46)

Dit bloesje valt het mooist in een dunne stof zoals lichte polyester of zijde! Moest ik ooit een bloesje maken, heeft deze wel veel kans!


Ginger jurk (maten 36 tot 46)

Op deze foto's niet duidelijk, maar de jurk heeft een groot gat op de rug, niets voor mij!



Black velvet jurk (maten 44 tot 54)

Ik vind dit een mooie jurk, maar de jurk is gemaakt voor iets grotere maten!


Adventure jacket (maten XS tot XL)

Een prachtige zipper, waar ik Bart nooit een plezier mee zal doen! Maar wie weet maak ik deze ooit voor Raf of Vic?


Woudbroek (maten XS tot XL)

Een klassieke broek, een prachtige broek, als ik ooit eens al mijn moed bijeen raap, maak ik deze misschien wel!




Elisabeth jumpsuit (maten 34 tot 46)

Geen fan van deze:


Guirlande jurk (maten 98 tot 146)

Ik vind dit een mooi model, maar ben niet zo te vinden voor de plooitjes in het bovenstuk!


De conclusie
Ik moet dringend nog eens een harlequin maken, en deze keer dan een jurk, in plaats van een shirt!

Het voorlopige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten