donderdag 25 augustus 2016

Het overzicht - La Maison Victor - september/oktober 2016

Vanaf vandaag officieel in de winkel, maar je zag waarschijnlijk al wel foto's passeren! De voor-, maar vooral tegenstanders lieten zich al horen! Maar beslis rustig zelf! Ik ben, zoals meestal, opnieuw fan!


Vic jas - maten 92 tot 176
Een jongenspatroon genoemd naar mijn kleine Vicje ;-) Nee dat niet, maar wel een leuk, eenvoudig jasje!

                                       

 

Peri jas - maten 92 tot 152
De verkeerde stofkeuze, als je het mij vraagt, maar ook deze meisjesjas is prachtig in al zijn eenvoud! Het patroontje waardoor deze LMV gegeerd zal zijn!


 

Bonnie bodywarmer - maten 34 tot 56
Ik ben geen bodywarmer-type, vind hem persoonlijk ook heel lang!



Benno jas - maten XXS tot XXL
En opnieuw totaal verkeerde stofkeuze, maak deze in een effen zwarte stof en dit wordt een topper!



Raven jurk - maten 34 tot 56
Toen ik deze zag passeren, voor ik het boekje in mijn bus vond, moest ik meteen aan mijn nieuwe See You At Six stofje denken (ja ik heb het niet kunnen weerstaan, gelukkig had ik al genoeg stofjes verwerkt om deze te mogen kopen :-) ). Spijtig genoeg zal het toch niet het patroontje worden want de stofvereisten zijn soepele stof met voldoende gewicht en als ik één kenmerk kan geven aan de nieuwe stofjes is het wel: licht en luchtig!



 

Jim broekje - maten 56 tot 98
Als Vic deze nog zou passen zou ik deze onmiddellijk maken! Ik kocht zo'n type broekjes altijd toen hij kleiner was! 


                                      

Mabel rok - maten 30 tot 48
Een rokje dat ik voor mezelf nooit zou maken, maar het begint al bij maat 30, dus misschien voor Rhune of Fleur of Tess als ze wat groter zijn! Maar waarschijnlijk wel zonder de rits aan de zak!


 

Elsa blouse - maten 30 tot 56
Een basis bloes! Hier doet hun stofkeuze het wel en denk ik ja, misschien wel!


Rocha jas - maten 30 tot 48
Leuk modelletje! De stof vind ik opnieuw wat minder, denk dat deze nadat iemand hem eens maakte in een mooiere stof, vaak zal gemaakt worden!



Wanda jurk - maten 34 tot 56
Hét patroon voor mij uit deze editie! Ook al zien de patroondelen er wat gek uit! Deze komt sowieso op mijn lijst!





Mitch sweater - maten 92 tot 176
Een echte sweater, een basismodel, maar daarom net zo mooi! Heb ik nog stof in de kast liggen om voor Vic deze te maken??




Ayla jurk - maten 92 tot 152
Voor mij, op de bodywarmer na, het minst leuke patroon uit deze uitgave! Maar dat stofje...



Naast de naaipatronen, staan er ook breipatronen in, maar ook enkele leuke extra's:

Let it rain - regenhoedje
Maak ik dit ooit, geen idee maar ik vind het wel leuk!


En tot slot de laatste nieuwe hype in schoenenland: kilties om je sneakers te pimpen!
Iets voor mij? Oh nee, maar ik kan onmiddellijk een handvol meisjes bedenken die dit mega cool zullen vinden! Dus misschien maak ik er wel eens enkele om cadeau te geven!

 

Het was Marie-Paule van SoPopoSew die de commentaar gaf die ik eigenlijk wilde schrijven op weer maar eens een ontevreden LMV-lezer! Gebruik de patronen als basis en maak er jouw ding van! En nee ze kunnen het warm water niet meer uitvinden! Maar ik blijf fan!

Het voorlopige overzicht vind je hier!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten