zaterdag 6 augustus 2016

Het overzicht - Knippie nr 4 - augustus/september 2016

De laatste Knippie zat gisteren in de bus, tijd dus voor een volgende overzicht. Het is de laatste uit mijn mini-abonnement dat ik had! 



Knippie heeft sinds enkele uitgaven steeds één (of meerdere) modellen in alle maten. Deze uitgave gaat het over een lange t-shirt voor jongens en een poncho voor meisjes.

T-shirt (maten 50 tot 176)
Ze noemen het een meegroeier, maar dat vind ik echt maar niets, op de laatste foto zie je hoe lang het echt is, bijna een kleedje...


 


Poncho (maten 50 tot 176)
Deze vind ik wel heel leuk, omdat het wel een poncho is, maar toch ook nog veel "trui", met leuke vleermuismouwen! Zou ik nog passen in een 176?


 


Het babygedeelte (maten 50 tot 98)

Broek 1
Het eerste dat mij opvalt, zo veel patroondelen voor zo'n klein broekje... En je moet nog haken ook (voor de boordjes).




Broek 2
Deze heeft zelfs nog meer patroondelen...

                  


Sweater 3
een leuk modelletje

 

Sweater 4
Op het eerste zicht een eenvoudiger model, maar de boordjes zijn gehaakt...


Jurk 5
Jurkje met peter pan-kraagje.

 


Jurk 6
Die nieuwe trend met gehaakte boordjes is wel niet echt mijn ding! Verder vind ik dit wel een mooi kleedje.

 

Top 7
Een kortere versie van jurk 6 met broek 1.


T-shirt 9
Een simpele maar leuke longsleeve.




Het middelste gedeelte (maten 98 tot 134)

Parka 13
Omdat ze zelf doorhebben dat dit echt geen voor de hand liggend model is, doen ze onmiddellijk voorstellen om hem eenvoudiger te maken. Persoonlijk ben ik geen fan van het model.

 

Trui 14
Absoluut wel fan van deze, de asymmetrie spreekt me enorm aan! Ook de stof vind ik geweldig! 
 


Broek 15
De broek vind ik iets te smal op de enkels.


Broek 16
Op zich geldt dat ook voor deze, maar dit is een meisjesmodel en daar kan het wel vind ik.

 

Jurk 17
Dit vind ik zo echt een Engels schooljurkje, misschien dat ik deze ooit wel eens maak, maar dan niet in het grijs!

 

Bloes 18
Niet mijn stijl...

 

Rok 19 en overslagvest 22
Een mooie outfit, maar misschien wat te klassiek voor Tess?

  

Tuniek 20
Deze doet me wat aan Candy uit LMV denken, alleen met lange mouwen en kap...




Sweater 21
Mooi zonder meer.




Trui 23
Deze doet me dan weer denken aan Charlie van Zonen09.




Het oudste gedeelte (maten 134 tot 176)
Rok 24
Deze vind ik geweldig, het wordt gepromoot voor tieners om het zelf te maken, en dat zie ik Tess binnen een jaar of 10 zeker wel doen :-)




Rok 25
Een maxirok, als die tegen dan nog steeds mode is, zal deze ook wel gemaakt worden :-)

 

Top 28
Absoluut geen fan van frutsels en dus ook niet van deze!




Broek 29
Een prachtige seventies broek! Spijtig dat er geen goeie foto's in het magazine staan!


 


Short 30
Als tiener zou ik deze geweldig gevonden hebben!


 

Vest 31 - broek 34
De vest vind ik leuker dan de parka! De broek is ok.


 

Sweater 32
Alweer vreselijke frutsels.



Broek 33
Eén slechte foto die allesbehalve tot de verbeelding spreekt. 


Naast deze kledingpatronen zitten er ook enkele accessoires in.

Een luiermandje
In tegenstelling tot veel andere mandjes is dit geen rond mandje maar een vierkant! Leuk!


Duizend dingen zakje
Een zakje met rits.


Alles in je etui
Een pennenzak, ze maken hem superleuk in het Petit Pan-stofje!


Leuk lunchtasje
Echt een leuk lunchtasje, voor mezelf zal ik dit niet maken, want het kan niet bij in mijn boekentas, maar misschien doe ik dit wel eens cadeau.


Buggytas
En ook deze is super leuk, niet makkelijk vrees ik wel!

 



Zoals wel vaker zit er ook een bijlage bij deze Knippie, volledig gewijd aan maat 98 tot 134!

Jurk 112
Een hoodie-A-lijn jurk, er worden enkele pareltjes van stoffen geshowd! Van het model ben ik minder fan.

 

 

Sweater 113
Zelfde model als de jurk maar in sweatervorm, wel fan van deze!


 

Jas/vest 114
Een hele leuke jas/vest!

 

Vest 115
Nog een leuker vestje! In die harige fleece, geweldig!


 

Jurk 116
Opnieuw geweldige stofkeuze, helemaal Tess haar ding dit kleedje!


 


Rok 117
En ook dat rokje is helemaal Tess haar stijl, zwier :-)


  

Legging 118
Niet echt een basic legging, een opgenaaide zak achteraan en een zijzak. Voor maar een legging misschien net iets te ingewikkeld?


 

 

T-shirt 119 - broek 120
Een leuke longsleeve, een gewone broek.


 

Vest 121
Dezelfde als sweater 113 maar met rits.



Ik ben tevreden! Jij ook?
Het voorlopige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten