zaterdag 7 juli 2018

Jongensondergoed

Enkele maanden geleden begon ik met het maken van ondergoed voor Tess. Na twee andere patroontjes geprobeerd te hebben, bleek de Play pants van Madeit Patterns het ideale patroon. Samen met het onderhemdje uit Meine Liebelingskleider werd het een geslaagd ondergoedsetje. 

Aangezien dat ondergoed het ideale project is voor restjesverwerking, ging ik ook op zoek naar een patroon voor Vic. In hetzelfde boek vond ik een marcelleke en boxer.
Meine Lieblingskleider (van Lillestoff) is een heel leuk boek, maar heeft 1 nadeel - nee niet dat het een Duits boek is - maar wel dat het geen matentabel heeft. Bij patronen vertrouw ik daar blindelings op. Ik meet, ik teken (of print) en pas dan indien nodig aan. Maar zonder matentabel moet je het dus anders aanpakken.

Ik nam er een goed zittend marcelleke en boxer bij en zocht de lijnen op mijn patroonbladen. Het marcelleke bleek op de lengte na overeen te komen met maat 110 (logisch Vic is 5 jaar), het was een centimeter of 5 langer, en dat liet ik zo.

Voor de boxer kwam ik uit bij maat 98. Het patroon lijkt een ruimer model (geen aanfoto in het boek) en Vic heeft zijn boxers liever mooi aanpassend. 



Aan het marcelleke veranderde ik niets, enige dat ik anders deed dan de omschrijving is dat ik de biesjes helemaal naar binnen vouwde en dus niet zoals een bies-te-paard naaide.

De boxer had wel wat aanpassingen nodig. Na het maken knipte ik de elastiek eruit en zette er een tailleband aan van 5 cm hoogte, want dat kon hij vooral achteraan echt wel gebruiken. Ik knipte de tailleband aan 80 % en deed er geen elastiek meer in. Ook de pijpjes maakte ik nog 2 cm korter.



Ik ben heel blij met het uiteindelijke resultaat. En tijdens deze warme zomer, zal het eerder dienen als pyjama gok ik!



Extra showen met zijn Rode Duivels tattoo!

Patroon: Witzige unterwässche - Meine Lieblingskleider
Stof: Lillestoff

2 opmerkingen :

  1. Kei tof gedaan. Ik begon ooit één keer aan een boxershort, maar dat werd geen succes. Deze is echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is ook niet mijn eerste, maar wel de eerste die ik echt goed vind! Zeker een aanrader!

      Verwijderen