dinsdag 20 maart 2018

Ondergoed

Tijdens het naaien van Tess haar nieuwste volleybaloutfit maakte ik voor het eerst de Play pants van Madeit Patterns. Die viel zowel bij Tess als bij mij serieus in de smaak. Hij zit leuk, je hebt mega weinig stof nodig en het zit in een wip in elkaar. 

Het zette me aan het denken, ik heb héél wat restjes tricot waar ik geen andere kleertjes meer uit krijg, misschien moest ik me maar eens wagen aan ondergoed!

Ik ging in mijn patronenarchief op zoek. Ik vond al snel 2 patroontjes, het eerste een echt slipje uit het Lillestoff-boek, het tweede een gratis patroontje van een hipster van Van Katoen

Beide zaten snel in elkaar, maar allebei zijn ze voor Tess niet perfect. 



Het topje (ook uit het Lillestoff-boek) dat zit wel heel mooi, en zal dus zeker nog gemaakt worden! Voor de slipjes blijf ik dus op zoek naar een beter model voor Tess. Ken jij er eentje, laat het me dan zeker weten!

Stof: Artie Green - Froy & Dind - Kersenpitje
Blauwe tricot - De Stoffenstraat
Patroontje top+slip : Bunte mädchenunterwasche - Meine Lieblingskleider
Patroontje hipster: Van Katoen

2 opmerkingen :

  1. Ik ben ook aan het prullen geweest met het patroontje Van Katoen, maar de eerste versie was geen hit. Ik probeer het nog eens met een andere techniek. Het is toch voor restjes nietwaar, dus wat hebben we te verliezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een goed patroontje vindt, mag je het me zeker laten weten.

      Verwijderen