vrijdag 28 april 2017

Het overzicht - La Maison Victor - november/december 2015

Toen ik daarnet Harriet uit LMV 6/2015 begon te tekenen, realiseerde ik mij dat deze nog niet in het overzicht staat. Ik maak er dus meteen werk van:


Ivy jurk - maten 34 tot 56
Voor mij nogal een zakjurk, ook al wordt ze door LMV zelf omschreven als stijlvol. De eye catcher is uiteraard wel de hele speciale rugdecolleté. Maar toch niet aan mij besteed.




Eden jurk - maten 30 tot 48
Een mooie halslijn, een hele lage rug met knopendetail en een zwierige rok, dit vind ik een veel mooiere jurk!




Phylis jas - maten 92 tot 152
Een superschattig (nep) bontjasje!




Stevie hoodie - maten 92 tot 176
Een leuke hoodie.





Kristy rok - maten 30 tot 48
Een kokerrok met hoge taille in tricotstof. Om één of andere reden hebben ze dit patroon gratis ter beschikking gesteld op hun website.




Chessie top - maten 30 tot 48
Een korte vlindertop, te kort voor mijn buik :-)



Naomi cardigan - maten 34 tot 56
Een patroontje waarvan ik vergeten was dat het er ooit in stond en iets dat ik me zeker zie maken! Ik denk dat ik deze op mijn lijstje zet om volgend jaar te maken in de les!




Robin rokje - maten 92 tot 152
Een rimpelrokje met knopenpat en omgevouwen steekzakjes. Op het knopenpat na doet het me wat denken aan het Lotta rokje van Compagnie M. Dit patroontje staken ze ook eens bij een Libelle en heb ik hier dus zelfs dubbel liggen!




Julien sweater - maten 92 tot 176
Een sweater met knoopjes op één schoudernaad en ellebooglapjes. Er staat wel een fout op het patroon: het voorpand moet 3 cm korter worden getekend dan in het patroon staat, dit geldt voor alle maten.


Harriet jurk - maten 34 tot 56
Een jurk die vele modellen zou moeten staan, met een prachtige decolletésplit, figuurnaden en een wijd uitlopende pandenrok.



Felix vest - maten XXS tot XXL
Na het Fil vestje voor jongens, nu ook eentje voor mannen, ik zie het Bart niet dragen :-)



Ted kruippak - maten 56 tot 86
Zij noemen het een kruippak, ik noem het een buitenpakje. Eentje dat mijn kinderen als baby altijd droegen in de winter! Een super ding!



Tot slot bevat deze LMV ook een heel hoofdstuk over hoe je een buste aanpast als je extra volume nodig hebt. Ook niet voor mij, maar het lijkt me zeker handig.

Het voorlopige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten