vrijdag 7 april 2017

Het overzicht - La Maison Victor - herfst 2014

Omdat ik gisteren weer enorm verrast was door de patroontjes die gewoon al veel te lang in mijn kast liggen. Vandaag onmiddellijk het vervolg.

Nog zo'n oude La Maison Victor die je gewoon moet hebben :-) Die van de herfst van 2014!
Chloë jas - maten 34 tot 54
Een prachtjas, al zou ik hem wel met lange mouwen maken!



Roxie legging - maten 34 tot 54
Dit maakte ik nog nooit voor mezelf, wat me tegenhoudt? De hoeveelheid stof die je toch nodig hebt om een legging te maken. Maar als ik ooit eens een speciaal kleurtje zoek, is dit uiteraard hét patroon.


Lisan jurk - maten 34 tot 54
Een jurk met prachtige mouwen! Het rokdeel zou ik nooit maken, de split komt net iets te hoog! 


Dalton broekje - maten 56 tot 92
Een broekje dat ik al héél vaak maakte! Het ideale snel-klaar babycadeautje! Ik maakte het al in tricot en katoen, persoonlijk vind ik de tricot versies het leukst. (hier vind je er enkele: 1, 2, 3, 4, ....). Bovendien het ideale patroontje voor restjesverwerking :-)



Liv jas - maten 34 tot 48
Een mooi jasje, maar niet voor mij.


Trench jurk - maten 34 tot 48
Een rechte jurk met een speciaal detail aan de hals en prinsessennaden.


Collete broek - maten 34 tot 48
Een hele brede broek, net iets te breed voor mij.




Perry jas - maten XS tot XXL
Een hele simpele mannenjas, niet voor Bart, maar wie weet ooit eens voor Raf of Vic.


Leather sweater - maten 92 tot 176
Het tweede stuk uit deze LMV die ik al eens maakte. Wat me toen opviel? Brede mouwen! Mocht ik deze ooit opnieuw maken, dan versmal ik zeker de mouwen!



Birdie jurk - maten 92 tot 152
Een patroontje voor tricot met een opvallende springplooi in het voorpand!




Fauve top - maten 34 tot 48
Een katoenen topje met een hele speciale plooi!




Drup cape - maten 92 tot 152
Een hele leuke regencape met kap en drukknopen! Dit lijkt me het ideale regenjasje voor bv mee te nemen op kamp.


Het volledige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten