zaterdag 8 april 2017

Dandelions Tinny

Dit patroontje (Tinny van Straightgrain) stond al meer dan een jaar in mijn digitale patronenkast. Een patroontje met heel veel opties. Ik ging voor een basic versie met aangeknipte mouw, oorspronkelijk wilde ik graag de viola volant toevoegen. Maar ik bleek veel te weinig stof over te hebben. Omdat ik toch graag iets extra wilde, koos ik voor paspel in de schoudernaden en tussen het bovenstukje en de rok. Met haar haren los, verdwijnt het detail aan de schouders wel!



Van het kleedje ben ik matig tevreden. De pasvorm is eerder groot, nochtans paste ze volgens de maattabel perfect in 5 jaar.
Op de hals na, is het bovenstuk bijna identiek aan Lotta van Compagnie M. Het grootste verschil is de afwerking aan de binnenkant. Ik moet toevoegen, ik vloekte enorm! Als alles perfect gaat, is deze manier van werken absoluut mooier, maar het ging spijtig genoeg niet perfect. Ik moest een keer of tien opnieuw beginnen, en daarna nam ik genoegen met het resultaat. Niet perfect dus. Ook ging er duidelijk iets mis bij het aanzetten van de rok aan het bovenstuk, want ik heb een beetje stof te veel. 



De zoom werd afgewerkt met een biesje dat ik opnieuw volledig naar de binnenkant keerde. Maar bij het springen op de trampoline duidelijk zichtbaar is.


Ik ben dus niet helemaal tevreden, maar Tess daarentegen helemaal wel! Ze deed het vanmiddag aan om foto's te nemen en wilde het daarna niet meer uitdoen! Het stofje van See You at Six is dan ook een zalig stofje! Ik kocht het de dag van de release, maar sinds deze week weer bijna overal te koop! 

Ik ben in de les trouwens bezig aan een jurkje voor mezelf in dit stofje. Tess haar kleedje werd gemaakt met mijn overschotje!




Mijn rits lukte heel goed, mijn paspel liep van de eerste keer mooi door! 




Laat het zonnetje nu maar schijnen!

Patroon: Tinny - Straightgrain
Stof: Dandelions pink - See You at Six - Stof 'n Love
Paspel & bies: glitterroze - Stitch & Co Mechelen

4 opmerkingen :

  1. Oh hoe mooi!
    Je doet er mij aan denken dat ik dat superstofje ook nog in de kast heb liggen. "te mooi om in te knippen"-syndroom. Maar nu gaan de temperaturen wel de perfecte richting uit ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen hoor! Het is echt een zalig stofje om te dragen bij dit weer!

      Verwijderen
  2. Heel mooi ze straalt erin. Ik zou het stofje er niet meteen voor gebruiken maar nu ik het zo zie top!

    BeantwoordenVerwijderen