maandag 1 augustus 2016

Dusty top

Mijn tweede topje op de planning was een Dusty Top uit La Maison Victor september/oktober 2015. In tegenstelling tot wat ik las, viel het overtekenen reuze mee. Maar dat ligt misschien aan mijn manier van patronen tekenen. Ik gebruik geen gewoon patroonpapier en ook de puinzakken van Action gebruik ik niet. Ik werk met kopieerpapier en kaftpapier! Het patroonblad ligt dus bovenaan, daaronder het kopieerpapier en daaronder mijn kaftpapier (zo dat bruine). Geen problemen dus met de zichtbaarheid! 

Het in elkaar zetten ging ook vlot... tot de laatste stap: de armsgaten! Ik deed wat er stond, maar zag het niet, ik spelde maar het leek zo fout! Ik deed het opnieuw maar bleef het raar vinden. Na 3 keer proberen besloot ik het over een andere kam te scheren. Juf Agnes zou fier zijn: jawel ik ging driegen! En wat bleek die rare situatie was gewoon helemaal juist! Het ziet er dus fout uit, maar is het niet! 



Ik knipte mijn stof duidelijk verkeerd want de gevouwen kant zit aan de andere kant dan in het boekje! Maar dat deert niet. Ik ben blij met de pasvorm (paste niets aan). Ik heb het ondertussen de rest van de dag aan en het zit echt zalig! Het enige dat ik (noodgedwongen) moest aanpassen is de hoogte van de tailleband. Ik had echt niet meer stof dus de naadwaarde langs de lange zijde werd weggelaten. 

Patroon: Dusty Top - LMV sep/okt 2015
Stof: Fragile - een tijdje geleden gekocht van Mamadammeke

Stoffenvoorraad: 1in - 9 uit + 2 gekocht&verwerkt #genoegisgenoeg

1 opmerking :

  1. Ik sukkel intussen ook heel erg met het beleg aan de armsgaten, kan je de werkwijze proberen te omschrijven? Wat is het nut om de naadwaarde naar binnen te vouwen? Ik vind jouw versie trouwens erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen