vrijdag 26 augustus 2016

acht #samenveertig #millelief

Een verjaardag delen, mijn zus vindt het niet leuk, maar speciaal is het wel! Mille is morgen ook jarig, acht jaar al! Letterlijk en figuurlijk al een grote jongen! Ik maakte voor zijn broer een pyjama en dat wilde hij graag ook, "maar wel met lange mouwen tante Tine, want mijn armen hebben anders kou!". Dus maakte ik een pyjama die hij kan dragen als de hitte wat gepasseerd is!



Het stofje van het shirtje koos hij uit mijn stoffenkast, en ik had gelukkig bijpassende effen tricot liggen!


Het patroontje gebruikte ik al vaker hier en hier. Volgens de matentabel had ik voor de broek een 128 nodig en voor het bovenstuk 146. Een mens vraagt zich af hoe dat in de winkel gaat hé? 

Tot mijn spijt moest ik vaststellen dat de matentabel wel alle tussenmaten (98 - 110 - 122 - 134 - 146 - 158 - 170) bevat, maar enkel de eerste (98) is ook effectief in het boek opgenomen. Hoe kan ik dan de matentabel volgen? Ze raden wel aan beter een maat groter te maken dan een maat kleiner, maar een 152 maken voor een smalle 8-jarige dat leek me toch wel echt te groot! Ik ging dus zelf aan de slag en tekende mijn patroon mooi tussen 140 en 152 in! 


Als ik het zo aanzie, lijkt de enige opmerking de halsopening, die had kleiner gemogen!
De broek verlengde ik trouwens tot maat 140, want hij is ondertussen 136 cm! Die is nog lang, maar de winter moet nog beginnen hé.

Mijn zus was heel enthousiast over de pyjama die ik maakte voor Juul, enige probleem was dat Juul doordat er geen etiket in hangt niet weet wat voor- en achterkant is. Dat loste ik op mijn een kleine M in de shirt (en broek) te strijken). Ik heb wel een cameo, maar vond het wat gek om voor zo'n mini-projectje alles uit te halen! Ik knipte dus snel een meerkleurige flex met de hand!



Hij was er blij mee, en daar doen we het voor, toch!

Patroon: Dandy Pyjama - Pyjama Party
Busjesstof: Froy en Dind
Effen tricot: De Stoffenstraat


Stoffenvoorraad: 2 in - 14 uit + 2 gekocht&verwerkt #genoegisgenoeg

1 opmerking :