dinsdag 5 juli 2016

Zeteldekentje

Makkelijk en snel klaar, dat was mijn idee van dit project. 2 rechthoeken op elkaar spelden, stikken en klaar. Niet dus!

Ik wilde, sinds het maken van mijn kussens voor de zetels, graag een bijpassend zomerdekentje. Mijn fleece voor de winter is ideaal, maar in de zomer heb ik toch ook graag iets in de zetel liggen. Vooral op hete dagen is mijn lederen salon niet altijd aangenaam, ik ben een zweter en blijf dan plakken, het wordt nat... Een dekentje brengt dan de oplossing, maar fleece is veel te warm! 

Een combinatie van katoen en wafelstof leek mij ideaal! Ik bestelde stof, opnieuw dezelfde bolletjesstof en ook effen ecru wafelkatoen. Ik begon te spelden maar toen ging het al mis. Ondanks het feit dat mijn twee lappen exact even groot hadden moeten zijn, was dat dus niet het geval. Ik had ze zoals altijd voorgewassen en de wafelkatoen bleek ineengekrompen te zijn. Niet gewoon gekrompen, want als ik de stof aantrek nog steeds de juiste grootte. Strijken bracht echter geen oplossing...

Ik begon te spelden maar dat ging gewoonweg niet! Na meer dan een uur verloren te hebben, begon ik dan maar te stikken zonder spelden, gewoon mijn twee lappen op elkaar leggen en stikken. Wat een gedoe, mijn wafelkatoen lijkt veel kleiner dan mijn gewone katoen, maar is het niet. Ik vraag me echt af hoe anderen dat doen. Ik zie uiteraard alleen maar babydekentjes passeren en een kleinere oppervlakte zal waarschijnlijk wel makkelijker werken. Maar ik koos voor een mega deken (2 meter op de volledige stofbreedte van 1m40!) 

Resultaat, ik vind dat het op niets trekt, onnozel gestreken, maar ik blijf ontevreden.


Ja het past bij de kussens, maar mooi opgeplooid krijg ik het niet! Gelukkig is het de bedoeling van het te gebruiken en Tess keurde het wel goed :-)







Ik ben er nog niet uit wat ik ermee ga doen, ik ge het nu gewoon wat in de zetel laten liggen, maar als het me blijft ergeren begin ik wel eens opnieuw en maak ik het waarschijnlijk kleiner. In de hoop dat het dan beter lukt!

Maar wafelkatoen is duidelijk niet mijn favoriete stofje om te verwerken! 

Stofjes: bolletjesstof - Modestofjes.be - wafelkatoen - De Stoffenstraat 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten