zondag 3 juli 2016

Het overzicht - La Maison Victor - mei/juni 2015

Vakantie, tijd om te naaien, maar ook aan mijn overzicht te werken. Gisteren naaide ik al, maar ik kan nog niet showen, want het is een verjaardagscadeautje!

Mijn volgende projecten komt uit La Maison Victor - mei/juni 2015 dus dat is het volgende in mijn overzicht!


Scarlet short - maten 30 tot 48
Eentje dat al lang op mijn verlanglijstje staat en die deze vakantie (hopelijk) eindelijk gemaakt zal worden.




Moest je ooit van plan zijn deze te maken, er staan 2 foutjes in het patroon! Patroondeel F moet 1 cm verlengd worden langs de korte rechte zijde. Het MV-merkteken moet ook 1 cm verplaatst worden naar links. Rond patroondeel H en I moet GEEN naadwaarde bijgetekend worden!

Josie Jumpsuit - maten 30 tot 48
Niet mijn favoriete jumpsuit.

  

Stone short - voor jongens en mannen - maten XXS tot XXL
Bart is heel moeilijk als het op "geklede" shorts aankomt, denk dus niet dat ik mij aan deze waag!




Ada jurk - maten 34 tot 56
Moest ik deze ooit maken (wat ik voorlopig niet verwacht) moeten er sowieso bandjes aan!




Leila top - maten 30 tot 48
Een zomers topje dat ik zeker eens maak!



Ray short - maten 92 tot 176
Zeker een leuke short!



Sybille jurk - maten 92 tot 152
Niets voor Tess...

                                 




Olivia jurk - maten 34 tot 56
Een hemdjurk, niets voor mij



Trixy rok - maten 30 tot 48
Minirok met rits? Nee danku! Maar de stofkeuze, die vind ik geweldig!



Flora jumpsuit - maten 56 tot 86
Zo'n cute zomerpakje! Zou ik het wagen voor Lea Roos? Als de zomer binnenkort echt doorbreekt, misschien wel!



Ocean jurk - maten 34 tot 48
Dit heb ik altijd een mooi jurkje gevonden, alleen veel te kort (maar dat is makkelijk op te lossen natuurlijk).




Malik shirt - maten 92 tot 176
Eenvoudig maar zo geweldig!



Tulla jurk - maten 92 tot 152
Voor velen de eerste kennismaking met neopreen (scuba) ik vond het van bij het begin mooi, maar ondertussen een jaar verder weet ik nog steeds niet of ik fan ben van scuba!



Verder stonden er in deze uitgave ook enkele mix it up-mogelijkheden:
Leila - scarlet jumpsuit
* Josie(top) - ocean(rok) jurk
* Ada(top) - scarlet jumpsuit
* Ocean(top) - Josie(broek) jumpsuit

Deze laatste voor mij de topper, die ik 2 jaar geleden probeerde te maken, maar dat liep hopeloos mis, ik koos als extreem beginner toen ook veel te moeilijke stof, waardoor deze in een bak belandde en nooit werd afgewerkt! Enkele weken geleden kwam ik deze terug tegen maar ik zag op tegen al het tornwerk, dat ik hem in grote stukken scheurde en er hopelijk ooit nog eens een shirtje van maak!

Het voorlopige overzicht vind je hier.
juli/augustus 2016
mei/juni 2016
winter 2013/2014

Geen opmerkingen :

Een reactie posten