zondag 24 juli 2016

Het overzicht - Ienemiene-patronen

Mijn overzicht gaat verder! Niet omdat ik niet wil naaien, maar omdat ik niet kan naaien! We zijn op vakantie aan zee en ondanks het mooie weer mis ik mijn naaimachine :-) Dus op rustige momentjes maak ik lijstjes in mijn hoofd, maar dat gaat toch een pak makkelijker als je weet wat je allemaal hebt liggen!

An van Ienemiene is de volgende patroonontwerpster in mijn lijstje! Ze maakte nog niet super veel patroontjes, maar ze zijn wel allemaal een schot in de roos! De laatste nieuwe is zelfs een ware collectie! Ik start met die laatste!

Once upon a party - maten 92 tot 164


Ze stelt zelf maar liefst 6 modellen voor, maar eigenlijk zijn het er nog veel meer, want je kan gewoon je favoriete bovenstuk (4 mogelijkheden) kiezen en er een rokje naar keuze (6 mogelijkheden) aan vast maken! Ze voegde ook een optie toe voor jurkjes in 1 stuk. De 77!-pagina lange fotohandleiding loodst je door de patroontjes!

1 basis voor- en rugpand met tulpenrok en strikje
De tulpenrok vind ik een prachtig rokje voor een iets ouder meisje! Voor Tess zal ik deze hopelijk ooit eens maken, maar op dit moment te weinig zwier!



2 Voor- en rugpand met schouderlintjes en rimpelrok met geweven zoom met een fijn striklintje
Mijn lievelingsbovenstuk! Dé reden waarom ik dit patroontje kocht! Ik zet hem bovenaan mijn lijstje om te maken voor Tess, alleen zal het dan wel met een cirkelrok zijn! De enige rokoptie die niet standaard bij het patroon zit, maar ondertussen ben ik al getraind in het tekenen van cirkelrokken :-)



3 basis voor- en rugpand met strokenrok met fijn striklint
Het ideale rokpatroontje om met tule te werken! Aangezien Tess ook een grote tule-fan is, zal ik dit rokdeel ook zeker eens maken! Maar dan zou ik wel kiezen voor een ander bovenstuk!


 

4 geplooid voorpand, een V-rug en rechte rok met fijn striklint
Zowel het voor- als rugpand zijn met stip op nummer 2! Dit samen met de strokenrok zou een geweldige combinatie zijn!



 

5 Geplooid voorpand, een V-rug met klokrok en breed striklint
Ook deze versie is prachtig! Een klokrok heeft voor Tess misschien nog net genoeg zwier, zeker als er een tule onderrok wordt bijgemaakt (want jawel ook dat zit in dit patroon!)




6 jurk in één deel met strik (geïntegreerd in het voorpand)
Als deze optie kiest, kan je ofwel de rechte rok kiezen, ofwel de A-lijn rok!



Dit zijn de jurkjes die An zelf voorstelt, maar de mogelijkheden zijn nog veel uitgebreider:
voorpanden: basis - geplooid - basis met strik in voorpat - schouderlintjes
rugpanden: basis - V-rug - schouderlintjes
rokken: A-lijn - klokrok - rechte rok - tulpenrok - strokenrok - rimpelrok (en deze met extra optie geweven zoom)
extra's: strikje - riemlusjes - fijn striklint - breed striklint - tule onderrok.
Reken het zelf maar uit, de mogelijkheden zijn (bijna) eindeloos!

Jackie manteltje - maten 86 tot 140
Een patroon dat gemaakt werd samen met Emma & Mona



Een patroontje voor zowel zomer, tussenseizoen, als winterjasje! Ik maakte vorig jaar een zomerversie voor Tess. Meer foto's vind je hier. Tess was geen fan in het begin, het was geen kleedje en niet roos genoeg! Maar na wat complimentjes van zo wat iedereen die ze tegenkwam, werd het vorige zomer toch haar favoriete jasje! Ik ben er nog steeds trots op! Ondertussen is het jasje te klein, was de achterkant losgetrokken (op de speelplaats), maar kreeg het toch een tweede leven! Mijn lerares was vorig jaar super enthousiast en vroeg of ze het mocht hebben, ze herstelde de schade en haar kleindochter draagt het nu!



Enkele opties: ruglintje (met of zonder knopen of strikje) - paspel - strikje op de mouwen - zakjes, ik ging voor alle opties :-)



Retrojurk Ienemiene - maten 34 tot 48 (in 2 pakketten)
Een samenwerking met Yoke Overeem van het Facebookgroepje Handwerk.



Deze maakte ik in een zomerversie! Het eerste kleedje in tricot dat ik alleen maakte! Er was toen nog héél wat plaats voor verbetering, misschien moet ik deze winter nog eens een winterversie proberen! Want goed zitten dat deed het zeker!


Anaïs jurk - maten 34 tot 48
Ook deze in samenwerking met Yoke! 


En ook deze werd al eens gemaakt, in een workshop bij Stitch & Co in Mechelen!
Ik vergat alleen het strikje op het einde toe te voegen!


Het voorlopige overzicht vind je hier!

1 opmerking :