woensdag 1 maart 2017

Pyjama Party #7 en nog een pyjama

Toen Mille een nieuwe pyjama kreeg, was Juul droevig. Want hij kreeg er geen. Is het verkeerd dat ik me daar een beetje goed bij voelde, niet goed natuurlijk omdat Juul droevig was, maar omdat hij ook een zelfgemaakte pyjama wilde. 
Ik dook dus in mijn stoffenkast en vond een leuk stofje, en kocht een bijpassend stofje bij Madeline de stoffenmadam, die heeft sinds een maand een nieuw winkeltje in Vilvoorde. Ja, gevaarlijk inderdaad, ik ging al 4 keer langs en kocht, jawel al 4 keer iets. Gevaarlijk dus, maar oh zo leuk! Iets nodig hebben, binnenstappen, vinden, kopen, zalig! 

Ik moest enkel het patroon van het bovenstuk tekenen, want Juul blijkt een even dikke poep te hebben als Mille. Het broekpatroon kon ik dus gewoon hergebruiken (weliswaar wat ingekort). De pyjama zat op 1-2-3 (of net iets langer) in elkaar. 



Ik had nog een klein stukje van de veertjesstof over en dacht, ach we maken nog een minipyjama voor Lea Roos. Dat patroon had ik ook nog liggen en ik begon. Tot mijn spijt was mijn stof net te klein, maar ik gebruikte voor een stuk van de achterkant dan de effen stof.



Twinning voor broer en kleine zus! Nooit gedacht dat ik zo graag pyjama's zou maken. Denk dat er voor Tess en Vic binnenkort ook nog enkele zullen volgen!

Patroon pyjama Juul: Dandy pyjama - Pyjama Party
Patroon pyjama Lea Roos: aangepaste Classic Stripes - Ottobre 4/2015 en babylegging Emma & Mona
Stof: veertjes - stoffenspektakel, effen tricot - Madeline de stoffenmadam (Vilvoorde)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten