woensdag 6 juli 2016

Ovenwanten - pin it & make it #1

Begin dit jaar startte Lies van Liesellove met een Pin it & Make it "challenge". Ik vond het van bij de start een leuk idee, maar je kent dat wel, de tijd om te naaien is al kostbaar en het wordt op de lange baan geschoven! Elke week eentje maken zit er dus niet in, maar af en toe, dat wilde ik wel graag proberen! Bij deze dus mijn allereerste



Mijn ovenwanten hadden hun beste tijd gehad, dus koos ik dit als eerste project! De pin die ik koos bleek echter geen link naar een patroon of tutorial te zijn, maar naar een shop op Ebay, waar ze deze ovenwanten zelfs niet meer verkopen! Gelukkig was de foto die ik pinde duidelijk. Er stonden zelfs enkele afmetingen bij! Ik begon dus te tekenen! Ik ging op zoek naar een leuk stofje, waarvoor ik bijpassende badstof had (want dat wilde ik graag aan de binnenkant). De keuze bleek niet heel erg groot, want ik heb "maar" 3 kleurtjes badstof (limoengroen, roze en geel). 
Het werd de laatste en een restje Soft Cactus past er perfect bij!



Ik maakte en linkse en een rechtse, want een pot patatjes afgieten, of iets uit de oven halen doe je toch meestal met 2 wanten! 




Ik heb in de keuken niet echt een plaatsje om ze omhoog te hangen dus voorlopig hangen ze aan de klinken van de kastdeurtjes. Maar ik denk dat ik wel op zoek ga naar iets zo'n hangertje om aan de kast vast te maken!

Mijn eerste Pin it & make it is alvast geslaagd, op naar de volgende want die knipte ik ook al :-)

katoentje: Seashores Shelly turquoise - Soft Cactus
badstof: badhanddoek - Zeeman
Thermolanvoering: groepsaankoop naaibenodigdheden op Facebook

Alles bij elkaar verwerkte ik een kleine badhanddoek en werkte ik een restje op van hier.
Stoffenvoorraad: 0 in - 1 (2 x 0,5 :-) ) uit #genoegisgenoeg

Geen opmerkingen :

Een reactie posten