donderdag 28 juli 2016

Het overzicht - La Maison Victor - september/oktober 2015

Gisteren viel voor de zoveelste keer mijn laptop opeens uit. De maat was vol. Er moest een nieuwe komen. Ik vergeleek enkele modellen en aarzelde eigenlijk niet lang. Ik bestelde en vanmiddag werd hij al geleverd.

Ik moet dus nog wat uitzoeken hoe alles werkt, en hoe kan dat beter dan met een nieuw blogbericht.

Volgende magazine in mijn overzicht: La Maison Victor september/oktober 2015

Bill hemd - maten 92 tot 176
Een katoenen hemd is nog steeds niet aan mij besteed...


 

Camil cardigan - maten 92 tot 176
Deze wordt wel eens gemaakt denk ik!




River jurk - maten 30 tot 48
Zo'n rits in het voorpand is mijn ding niet.


 


Leonora sweater - maten 92 tot 152
Mooi zonder meer...


Ook de werkbeschrijving voor de origami-vlinder die je hier ziet, vind je in deze LMV! Ik vond nergens een goede afbeelding, maar Majella van Made by Mazella maakte er al een mooike!



Dusty top - maten 34 tot 56
Helemaal mijn ding :-) Ik tekende het patroon al, deze wordt dus binnenkort gemaakt.


 


Lora jurk - maten 30 tot 48
Zei ik al dat ik geen fan ben van rokken die te nauw aansluiten?




Ariel jurk - maten 30 tot 48
Deze vind ik dan weer wel helemaal top, een mooie halslijn, perfecte mouwlengte (zelfs voor in de winter) en een klein beetje meer rok :-)


 


Bonita jurk - maten 92 tot 152
Te recht! Maar wel enkele leuke accenten die ik ga onthouden!



 


Cheri jas - maten 34 tot 56
Voor mij de topper uit deze uitgave, alleen durf ik er niet zonder hulp aan beginnen. Aangezien we komend schooljaar tailleur twee stuks doen, is dit misschien wel een mogelijkheid! Helemaal de stijl jas die ik mooi vind!



Hope cardigan - maten 30 tot 48
Deze maakte ik al een keertje, een zalig modelletje, alleen verleng ik bij een volgende versie de mouwen. Het is nu willen maar niet kunnen, ja ik heb korte armen en daardoor is het in plaats van driekwart, net niet. Mijn versie vind je hier.






Polly jas - maten 30 tot 48
Een soort k-way achtige jas. Handig misschien wel, maar of ik dit ooit zelf zou proberen, dat denk ik niet.





Willy jas - maten XXS tot XXL
Ook al maakte ik gisteren nog eens iets voor Bart, dit zal nooit gemaakt worden.



Een geslaagde uitgave lijkt mij: de Dusty top, Camil cardigan, Ariel jurk, Hope cardigan en Cheri jas zullen hier ooit wel eens van onder mijn machine komen gerold!

Het voorlopige overzicht vind je hier

1 opmerking :