donderdag 7 juli 2016

Het overzicht - The Great British Sewing Bee - From stitch to style

The Great British Sewing Bee, een geweldig programma, leuke patronen, leuke uitdagingen! Ik was ook dit seizoen weer fan!

Mijn absoluut favoriete patroon uit deze reeks was de Japanse rok, ik zocht me te pletter maar vond geen patroon, tot ik het boek van deze editie vond...




Dit staat er nog allemaal in:

Biais-cut top - maten UK 8 tot 20 (EU 36 tot  48)
De opdracht uit de eerste afdeling, moeilijkheidsgraad ligt in het laten overlopen van de lijnen! Aangezien ik geen gestreepte stofjes in de kast heb liggen, voorlopig niet aan de orde ;-)







A-line skirt - maten 4 tot 9 jaar
Een te eenvoudig rokje!




Jumpsuit - maten 8 tot 20
Deze aflevering kan ik me precies al niet meer herinneren...


Babygrow - maten 9 tot 36 maanden
Een leuke aflevering vond ik dit!




Child's cape - maten 4 tot 9 jaar
Een hele leuke roodkapjes-cape!




Unisex kimono - maten 36 tot 48??
Zowel voor mannen als vrouwen een heel neutrale peignoir zoals wij dat hier noemen.



 

Breton top (lange mouwen) - maten 8 tot 20
Deze komt op het maaklijstje!




Breton tee - maten 8 tot 20
En deze (dezelfde als de vorige maar met korte mouwen) vind ik zowaar nog leuker!



Breton Jersey Dress - maten 8 tot 20
Deze vind ik wat model missen...



Peplum dress - maten 8 tot 20
Ook deze aflevering vond ik leuk, zaten toen hele mooie creaties tussen, persoonlijk minder fan van de peplum, maar de mouw van deze vind ik dan wel weer geweldig!




Wiggle skirt - maten 8 tot 20
Nee, helemaal niet mijn stijl!



Sari into dress (zonder patroon)
Doordat het patroon er niet bij zit, vrees ik dat ik dit nooit zal maken, ook al vind ik het heel geslaagd!




1960s Colour-blocked dress - maten 8 tot 20
Zo blij dat deze er ook in staat! Als ik ooit eens volledig sixties moet zijn, weet ik wat te maken!



Colour-blocked top - maten 8 tot 20


Palazzo pants - maten 8 tot 20
Volgend jaar geen broek/rok meer in de les, maar als we ooit nog eens een broek moeten maken, weet ik onmiddellijk welke het wordt!



Palazzo culottes - maten 8 tot 20
En ook deze lengte vind ik geweldig! 



Chinese-inspired top - maten 8 tot 20
Heel leuk topje!




Japanese-style top - maten 8 tot 20
Nog en leukerd! Komt ook zeker op mijn lijst!




Child's dungarees - maten 1 tot 4 jaar
Bizarre maten voor een salopet, net de maten dat ik dat niet aan kind zou aandoen, omwille van de gemakkelijkheid om naar toilet te gaan!



Men's cycle top - maten 36 tot 48 UK (S tot 5XL?)
Ook deze aflevering kan ik me nog zo herinneren, al had ik de yoga-outfit misschien leuker gevonden als patroon?



Soft-cup bra - maten 8 tot 20
Nooit was het in me opgekomen om BH voor mezelf te naaien, maar dit patroon is nu net het patroon van BH dat ik het liefst draag (ik heb een hele kleine cup en ga voluit voor comfortabel!). Dus als ik de extra benodigdheden vind, maak ik hem misschien wel...




Asymmetric skirt - maten 8 tot 20
Hét patroon waarvoor ik dit boek kocht! Komt dus zeker op de lijst, maar sowieso wil ik deze maken in de les! Ik heb ze allemaal zien zwoegen dus dat probeer ik niet alleen!




Sequin cocktail dress - maten 8 tot 20
Niet zo mijn stijl!



Strappy sequin dress - maten 8 tot 20
Een hack op de vorige maar wel veel mooier!




Camisole top & shorts - maten 8 tot 20
Ik maakte al pyjama's voor de kids, misschien is dit wel iets voor mij!



Men's pin-tuck shirt - maten 36 tot 48
Gelukkig niet de stijl van Bart :-)



Het boek bevat voor elk patroon een hele duidelijke uitleg met veel tekeningen! Gelukkig voor mij staan er buiten de rok die ik absoluut wilde nog enkele andere patronen in die ik zeker eens probeer!

Het voorlopige overzicht vind je hier!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten