vrijdag 29 april 2016

Het overzicht - Pyjama Party

Toen dit boek enkele maanden geleden verscheen (in dezelfde periode als Wolf, het pyjamapatroon van Zonen09) heb ik lang getwijfeld. Een boek of een (weliswaar veelzijdig) patroon. Ik kocht het boek, doorslaggevende factor: de maten! Wolf gaat van 2 tot 9 jaar. Dit boek gaat van 50/56 tot 176. 

De inhoudsopgave doet héél veel patroontjes vermoeden, en het zijn er uiteraard ook wel enkele, maar er zitten wel heel wat hetzelfde, maar dan een beetje anders bij!



Baby's eerste pyjama - onesie met voetjes - maten 50/56 tot 86/92



Baby's zomerpyjama - onesie met korte mouwen en pijpjes, wordt gesloten op de rug - maten 50/56 tot 86/92



Moeilijk om te zien op de foto, maar deze tekening is duidelijker:



Cardiganpyjama - onesie - maten 74/80 tot 176

Mijn favoriete onesie uit het boek. Ik ben wel fan van de cardiganafwerking. Zo zal er zeker eens eentje gemaakt worden!



Onesie - nog een :-) - maten 74/80 tot 176

De sluiting loopt hier wat scheef tot aan de voet, maar verder dezelfde als hierboven!




Snuggle - ook een onesie, maar weer een beetje anders - maten 74/80 tot 98

De plaats van de sluiting verplaatst steeds en hier komt een extra zak en kap bij!





Autopyjama - onesie zoals de onesie, maar met voetjes en kap - maten 62/68 tot 98



Verkleedpyjama - maten 98 tot 116

Deze past niet helemaal in het concept, want slapen zal hier zeker niet in gedaan worden!



Tweedelige zomerpyjama - maten 86/92 tot 176
De eerste gewone pyjama, en die zal hier ook zeker vaak gemaakt worden!



Edit: Ondertussen vind je hier mijn eerste versie :-)

Dandypyjama - een tweedelige pyjama met lange mouwen en broekspijpen - maten 86/92 tot 176



De enige pyjama die ik al maakte, drie keer zelfs :-) Eenvoudige pyjama met in het juiste stofje en super resultaat! Mijn versies vind je hier en hier.

Prinsessenpyjama - maten 86/92 tot 128



Bij deze ben ik helemaal niet overtuigd, lange mouwen, maar wel blote benen... Hier worden eigenlijk alleen maar nachtkleedjes gedragen als het echt hoogzomer is!

Klassieke pyjama - maten 104 tot 176




De klassieke pyjama die waarschijnlijk niet in het boek mocht ontbreken, maar die ik waarschijnlijk nooit zal maken. Geen fan van katoenen pyjama's.

En dan nog enkele accessoires:

Badcape



Dekbedovertrek
Niet echt een patroon want bij patroon staat: "Neem de afmeting van een dekbed at je al hebt. Teken met een krijtje..."




Slaapzak - maten 50/56 tot 86/98



Slaapmuts - maten 50/62 tot 86/98



De conclusie
Enkele leuke pyjamapatronen, die zeker verschillende keren gemaakt gaan worden, maar omwille van de toch wel veel variaties op de onesie, mocht het voor mij toch wat meer zijn... Een simpel nachtkleedje bijvoorbeeld ontbreekt voor mij toch! Of een echte zomerse pyjama met een marcelleke :-)

Het voorlopige overzicht vind je hier!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten