maandag 4 april 2016

Het overzicht - Knippie nr 2 - april/mei 2016

Het eerste magazine van mijn hopelijk gestructureerd overzicht is:


Knippie nr 2 - april/mei 2016!



Ik doorblader altijd snel mijn nieuwe tijdschriften, om een algemeen beeld te krijgen! De eerste indruk is goed, zeker voor een Knippie!

Het babygedeelte (maat 50 tot 98)

Een leuk babyjurkje - Ik zie onmiddellijk een leuk jurkje voor Lea Roos!




Een babyhemdje en broekje voor jongens - Geef fan van, ben sowieso geen fan van hemdjes voor kleine jongens (tenzij in tricot) en het broekje is een flauw afkooksel van het alom bekende Dalton-broekje uit LMV herfst 2014! Deze versie heeft wel zakjes.


Een overslagvestje - eerder een longsleeve als je het mij vraagt - Ideaal voor baby's, geen gedoe met over het hoofd trekken! Eentje om uit te testen dus!
Nog een broekje - zelfde als het vorige maar dan zonder zakjes.



Een T-shirt - met enveloppenhals - Iets minder handig dan de overslag, maar wel een leuk shirtje!



Nog een babyjurkje - geen fan van het model, te recht!


Een overall - in katoen! Nee niets voor mij!



En nog een broekje, opnieuw hetzelfde, maar met een knopenpat. Maar ik blijf wel fan van het overslagvestje, hier met colorblock, leuk voor jongens!


Een patroontje in alle maten - 50 tot 176 - EEN BADJAS
Niet iets dat ik onmiddellijk zou kiezen om zelf te maken, maar wel leuk!


             

De grote maten (maat 134 tot 176)
Persoonlijk vind ik dit het minste gedeelte van het magazine, maar misschien is dat ook omdat mijn kindjes nog maar 2 en 4 zijn...

Een hoodie en short voor jongens en een jumpsuit voor meisjes!



Een t-shirt en maxirok



Een hemd met rits en dezelfde short maar met andere zakken



Een tuniek in katoen



Een joggingrok


Een broek - die door middel van een rits ook een short wordt en heel wat opties voor meer of minder zakken!



De middelste maten :-) (98 tot 134)

Een meisjesjasje - met een snelcursus paspel stikken! Een mooi jasje, dat me heel erg doet denken aan Jackie van Ienemiene dat ik hier al eens maakte!



Een zomerjurkje met gehaakt bovenstukje - omwille van het gehaakte gedeelte niet echt een jurkje dat ik snel zal maken!
Een sweater en een oprolbare broek (in 2 verschillende stofjes)
    
              

Een top met lange mouw - voor mij eerder een zomersweater, een heel leuk modelletje dat zeker op mijn lijstje komt voor Tess!
Een short - dat op de foto eerder een rokje lijkt, short met veel stof! Als Tess ooit opnieuw broeken wil dragen, maak ik deze zeker!
Een gehaakt ananastasje



Een jurkje - komt niet op de lijst, te breed bovenstuk en rare plooitjes in het rokgedeelte



Een top met korte mouwen - Of liever dus een t-shirt :-) Zal de lijst ook niet halen, tenzij ik ooit Billie van Zonen09 beu geraak!


Een salopette - ik was er als tiener zelf grote fan van, maar als mama voorlopig niet! Naar toilet gaan is altijd een hel met een salopette! Dus voorlopig maak ik er geen, maar daar kan natuurlijk wel nog verandering in komen!




Een salopette met short - Het shortgedeelte is hetzelfde als het shortje van hierboven!
Dezelfde sweater en een andere broek - Deze versie overtuigt me van de sweater, en ook fan van de broek!


Een overall - voor carnaval misschien?


De extraatjes

Tot slot nog enkele andere projectjes!

Een leuke swaddle - voor het inbakeren van kleine babytjes!



Een grrrruwelijke opberger - iets voor Vic :-)



En ook nog enkele poppenkleertjes (de salopette met short voor poppenmeisjes en een salopette voor poppenjongens).

De bijlage
En het is nog niet gedaan, want bij deze Knippie zit ook een bijlage!


En die staat helemaal in teken van mijn favoriete categorie (98 tot 134)!

Een maxi-jurk - Niet onmiddellijk iets dat ik voor Tess zou maken, maar wie weet? Het is wel schattig!


Een jurkje - Mijn absolute favoriet uit deze Knippie! Zo eentje komt er zeker!
Een jumpsuitshort - Of  een zomerse jumpsuit dus!


Een topje met broek - topje in katoen (een beetje zoals de Sky top uit LMV?) en een supercomfy broekje! Het stofje van de foto zou ik zo kopen!
Een jurkje - dat helemaal geen jurkje lijkt, maar eerder een top en een rokje


Een jumpsuit - Opnieuw zo'n geweldig comfy kledingstuk, in en grote maat, maakte ik het meteen voor mezelf! 
Een jurkje - Hetzelfde als hierboven, hier lijkt het iets minder in 2 stukken.


Een sweater - maar in mijn woordenboek toch eerder een shirt met kap :-)
Een bermuda - Niet mijn favoriete model!


Een blouse - of liever jongenshemd (met hetzelfde shirtje met kap en opnieuw de bermuda)


De conclusie
Als ik een nieuw tijdschrift koop, hoop ik steeds dat er minstens 2, liefst 3 patronen in staan die ik wil maken! En dat zal zeker lukken!

Voor Tess: het jurkje uit de bijlage en de leuke zomersweater, en als ze ooit terug broeken wil dragen de jumpsuit met short en het comfy broekje en de comfy jumpsuit!

Voor Vic: de broek en misschien ook de sweater!

Voor Lea Roos: het jurkje en waarschijnlijk ook de overslaglongsleeve!

Goede punten dus voor deze Knippie!

Het voorlopige overzicht vindt u hier!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten