vrijdag 8 april 2016

Het overzicht - Meine Lieblingskleider

Nooit gedacht dat ik een Duits naaiboek zou kopen, maar ja dat is toch gebeurd.



Het eerste naaiboek van het stoffenmerk Lillestoff. Lillestoff staat bekend om allemaal prachtig kleurrijke tricotstofjes. De patronen zijn dan ook allemaal voor tricot. Ze vroegen 9 fantastische dames om enkele patroontjes te tekenen. Twee van de patronen werden ontworpen door de dame achter Pieke Wieke. Zo leerde ik het boek ook kennen.
Je kan het boek kopen in haar webshop voor amper 16,99 euro!

Er staan echt enkele pareltjes in! Alle patroontjes zijn beschikbaar in de maten 98 tot 134. Een overzichtje:

Märchen-cape - Sprookjescape
Helemaal Roodkapje een prachtige cape!  Een patroontje van Deborah van de Leijgraaf van Bora (die al heel wat Lillestoffstofjes ontwierp.)



Hoe schattig is deze cape? De werkbeschrijving is in het Duits, en nee ik spreek geen letter Duits! Ik ben één van de gelukkigen die nooit Duits hoefde te volgen op school. Maar met wat naaikennis en de bijhorende foto's en Google-translate lukt het vast om de kleertjes in elkaar te krijgen!

Bequemes polokleid - Comfortabel polokleedje
Het eerste patroontje van Lieve Mariën van Pieke Wieke. Een tof kleedje, vind je niet? Lieve was zo lief om een Nederlandse beschrijving van haar patroontjes toe te voegen aan het boek! Dus van zodra Tess overtuigd is dat kleedjes zonder zwier ook mooi zijn, begin ik aan deze.



Lässiges polohemd - Aanpassend polohemd
Het tweede patroontje van Lieve van Pieke Wieke vind ik nog mooier! De jongensversie, een mooie aanpassende polo, een patroontje dat ik al heel lang zocht! Ik hou niet van hemdje in katoen, maar in tricot (zoals bv. van Lily Balou), die vind ik geweldig!


Shorts für coole jungen - Short voor coole jongens
Het eerste patroontje van Kathrin Wessel van Käselotti. Voor shortjes in tricot ben ik grote fan van Pim van Zonen09, maar dat is echt een speelshortje. In dit soort short kan Vic binnenkort naar school :-)




Cooles jungenshirt - Coole jongensshirt
Het tweede patroontje van Kathrin is een polo, als je dezelfde soort stofjes gebruikt, heb je onmiddellijk een leuk setje!


Sussses mädchenshirt - zoete meisjesshirt
Nog een patroontje van Kathrin, een pareltje, als je het mij vraagt! 


Bequemer rock - Comfortabel rokje
Het laatste patroontje van Kathrin een supersnel rokje. Wat een leuke outfit:


Schwungvolles passenkleid - Pittig? jurkje?
Een patroontje van Pamela Hiltl van Enemenemeins. Het minste patroontje uit het boek voor mij! 


Witzige unterwäsche - Grappig ondergoed
farbenfrohe jungenunterwässche - kleurrijk jongensondergoed
Ik maakte onlangs een boxershortje voor Vic (moet ik nog bloggen) maar dat was qua pasvorm toch niet helemaal ok! Deze lag al in de kast, maar was ik dus vergeten! Vandaar dus goed dat ik een overzicht maak! Het volgende restje zal deze boxershort worden.



Bunte mädchenunterwasche - kleurrijk meisjesondergoed
En ook voor Tess zal er een ondergoedsetje volgen:


Gemütlicher jumpsuit - gezellige jumpsuit
Een leuke zomerpyjama?


Leichte sommerbeanie - lichte zomerbeanie
In de zomer dragen mijn kids meestal geen mutsjes meer, maar misschien met een iets dikkere stof ook wel mogelijk in de winter!


Niedliches raglankleid - schattig raglankleed
Voor mij ook eerder een nachtkleedje, vooral dan door de lengte!


Sportliches raglanshirt - sportieve raglanshirt
Een leuk raglanshirtje maar ik vrees dat hij Billie van Zonen09 niet zal overtreffen!



Freches wickelkleid - ondeugend wikkelkleed
Een leuk snel klaar kleedje:


Vielseitiges basicshirt - veelzijdig basisshirt
De twee longsleeves mochten niet ontbreken, maar ook hier betwijfel ik of ik Billie in de steek zal laten!


Tot slot nog enkele gadgets - Een speelmat met auto's. Maar die rijden natuurlijk niet zoals echte auto's dus vrees dat dat hier niet zal gemaakt worden!

Conclusie
Een absolute topper, waar ik heel wat patroontjes uit zal maken!

Mijn voorlopige overzicht vind je hier!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten