vrijdag 21 juli 2017

Eens iets anders

Een zwart jurkje zou in elke kast moeten hangen, het zat al lang in mijn hoofd en net voor onze vakantie begon ik eraan. Ik koos een patroontje dat ik al eens maakte (Pin-up van Yoke Overeem, deed alleen enkele aanpassingen) en in een mum van tijd zat het in elkaar. Enige wat nog restte was de zoom, maar een cirkelrok omzomen dat doe je niet op één, twee, drie. Bovendien bleek de stof nogal door te zakken (net iets zwaardere viscose tricot), dus ik hing hem de avond voor we vertrokken op een kapstok en besloot hem de volgende ochtend toch nog mee in mijn valies te steken (de stof rafelt helemaal niet, dus in het beste geval moet ik niet eens zomen). 

Vandaag besloot ik hem te dragen, hij zit zalig maar valt, doordat de stof wat doorhangt en ik nog niet omzoomde, wel lang! Te lang, als ik mezelf op de foto zie, dus ik maak hem als we terug zijn zeker korter!




Ik draag zelden gewoon zwart, en als ik mezelf op de foto's bekijk, mis ik kleur!



Maar ik zal het zeker nog dragen!

Patroon: Pin-up dress met aangepaste halslijn - Facebook groep Handwerk - Yoke Overeem 
Stof: viscose tricot - Moens Antwerpen
  

3 opmerkingen :

  1. heel mooi. ietsje korter zou inderdaad wat pittiger zijn. als je kleur mist dan kan je gewoon een kleurrijke ketting of een sjaaltje ofzo erbij combineren of in de winter een vestje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Mag inderdaad wat korter en zoals Delphine zegt, als je van kleur houdt één opvallend accessoire en het is af ;)

    BeantwoordenVerwijderen