zondag 23 april 2017

DSG naaiwedstrijd

De Stoffengalerij (DSG) lanceerde een dikke maand geleden een naaiwedstrijd. Ik had net een stofje dat ik bij hen gekocht had, verknipt en besloot me in te schrijven. 
De deadline (vanavond) leek nog ver weg dus dat kwam zeker goed. Maar zoals zo vaak, ben ik maar net op tijd klaar!

Ik maakte Pia uit LMV 6/2016, de gebruikte stof in het magazine is plissé gecombineerd met satijn, maar ik koos voor viscose zonder rek.




Er werden 2, relatief kleine aanpassingen gedaan aan het patroon, ik ben klein dus ik verkortte de jurk onmiddellijk met 10 cm. Tijdens het naaien en passen, besloot ik ook de halslijn 2 cm te verlagen. Verdere aanpassingen waren overbodig, LMV is echt gemaakt op mijn afmetingen :-)

Omdat ik alle patroondelen in dezelfde stof maakte, lijkt het gewoon een jurk met 1 voorpand, een voordeel van deze stof, de naden zijn haast onzichtbaar!



Ik was niet zeker of het model me zou staan, maar zo blij dat ik het risico nam! De jurk zit zalig!

Op de kapstok had ik het striklintje nog vooraan geknoopt, maar als ik het draag, zie ik het liever op mijn rug. Geen aandacht trekken naar mijn meest probleemvolle zone! 


 

Net als altijd bij een rokje/kleedje moest ik bij de zoom nog serieus bijwerken. De zoomspuit gaf een verschil van maar liefst 8 cm, maar zoals je ziet kwam het helemaal goed, een perfecte rechte jurk!





Ik ben er blij mee, benieuwd wat jullie van deze Pia vinden!

Patroon: Pia - LMV november/december 6/2016
Stof: Dots - De Stoffengalerij

1 opmerking :