donderdag 29 december 2016

Mijn nieuwe Bernina-naaimachine :-)

Exact drie jaar (en 2 dagen) gelegen begon ik te naaien. Vanaf het eerste speldenkussentje wist ik: dit doe ik graag! Dit wil ik goed kunnen! De machine die ik toen (ook als kerstcadeau) kreeg van Bart deed meer dan zijn werk, maar drie jaar later begon ik toch wel dingen te missen. Vooral dan bij het maken van deze jas, botste ik op de beperkingen. Drie lagen (wol, fleece, ribverlours) dat lukte niet, ik durfde zelfs niet aan de knoopsgaten beginnen... Bart merkte het ook en vond de tijd rijp voor een nieuwe machine en ik mocht opnieuw zelf eentje kiezen! Een nieuw kerstcadeau en ik mocht kiezen!

Dat het een Bernina zou worden, dat stond vast! In de les werken we met verschillende Bernina-modellen en daarbij springt de 350 eruit! (Ik werkte ooit ook met Pfaff, maar ondanks het feit dat dat zeker goede machines zijn, krijgt Bernina toch mijn voorkeur.) Ik vroeg mijn lerares en medeleerlingen om raad en Chantal, de ervaren naaister in de groep gaf me één raad: "Ga voor kracht, en kijk niet op 200 euro!", ze raadde me een machine zoals de hare, een Bernina 530, aan! 

Met dat in het achterhoofd ging ik richting Bernina-shop. De verkoopster was duidelijk de 350 is een goede machine, maar de 530 heeft de extra kracht om makkelijk elke mogelijke jas te maken. Ik had geluk er liep een promotie en ik twijfelde niet meer! De 530 zou het worden! Die hadden ze natuurlijk niet op voorraad, maar vandaag kon ik hem al ophalen. Ik kreeg er onmiddellijk een instructieles bij! 


Thuisgekomen ging ik meteen aan de slag met enkele simpele projectjes: een speldenkussen voor rond de machine, een extra speldenkussen en een draadjesvanger. En ja hoor, hij is helemaal goedgekeurd!

Ik zal waarschijnlijk nog wel enkele uurtjes zoet zijn om alle snufjes te leren kennen! Maar daar kijk ik nu al naar uit :-)

Helemaal geïnstalleerd in mijn naaihoekje:


Ikke blij :-)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten