zondag 4 december 2016

Louisa Coat Contest

Een wedstrijd van Compagnie M? Daar moet ik gewoon aan mee doen...

Maar een winterjasje bleek toch wel een enorme uitdaging! Naast een week volledig out te zijn wegens ziekte, ontdekte ik ook de beperkingen van mijn machine. Maar net op de valreep kan ik jullie toch Tess haar nieuwe jasje showen!



En blij dat ze is met haar nieuwe roze jasje! Vooral de bekende Louisa-zakjes zijn een schot in de roos! 

 

 

 

Toen de wedstrijd werd aangekondigd, hoopte ik een heuse fotoshoot te kunnen doen, maar wegens tijdgebrek, is onze tuin (in herfst/wintermodus) opnieuw het toneel!




 

Ik paste 2 minuscule dingen aan:
Bij gebrek aan gladde voeringstof werden de mouwen ook gevoerd met de ribverlourse stof van de voering. Het lukt, maar bij meerdere onderlagen, gaat het aantrekken toch niet zo vlot. Mijn volgende jasje - want ja, er volgt zeker nog een Louisa (en Lewis) van zodra ik een nieuwe machine heb! Mijn ventje zag me plouteren en zweten en besefte dat het tijd is voor een nieuwe, betere machine! Ik weet dus wat ik onder de kerstboom mag verwachten ;-) - zal dus zeker voorzien worden van gladde voeringstof aan de mouwen.

Het tweede was de hoogte en breedte van de boordstoffen extraatje aan de mouw. Ik maakte die 2 cm hoger en 2 cm smaller. Daardoor past die mooi rond Tess haar smalle handjes en polsjes. Bij haar gekochte winterjasje, klaagt ze maar van één ding en dat is de mouw, waar toch wel kou door komt, dus dat wou ik zo oplossen!



Tot slot nog een woordje over de stofkeuze! De buitenstof is een grof geweven wollen stofje met een beetje rek. Ik kreeg het, de week dat het Louisa Coat patroontje werd gelanceerd, van een naailesvriendin. Ze had het voor zichzelf gekocht maar de stof bleek toch wat te roos en ze moest onmiddellijk aan mijn roze Tessje denken! Ook de voeringstof kreeg ik van een naailesvriendin, de stofjes bleken perfect bij elkaar te passen en ik zag onmiddellijk een Louisa. De helblauwe paspel en boordstof vormen een mooi contrast met het roos en passen perfect bij de blauwe tinten van de voering!
Lieve Chantal en Patsy, moest je dit lezen: dankzij jullie mooie stofjes, werd dit mijn top-winterstuk! 


Geen opmerkingen :

Een reactie posten