woensdag 9 maart 2016

Pyjama voor carnaval

Voor carnaval moesten de kleuters in hun pyjama naar school. Iets wat ik Tess met de beste wil van de wereld, niet uitgelegd kreeg. Want pyjama's dragen we om te slapen, niet om naar school te gaan. Ze was duidelijk, ze ging niet in pyjama naar school.

Gelukkig kon ik haar ompraten door haar een stofje te laten kiezen om een speciale schoolpyjama te maken. Maar één stofje werden er, veel meer! De pyjama werd dan ook een kakofonie van kleurtjes, maar ach, zij vond het goed!



Het was echt een last-minute projectje, waardoor ik geen tijd had om alle stofjes nog te wassen. Sommige stofjes waren al voorgewassen, anderen niet. De naaisters die hun stoffen niet voorwassen en toch nooit krimp hebben, die moeten me toch eens hun geheimen prijs geven. Want dit is echt een goed voorbeeld van krimp. De panden van de bloemetjes zijn gekrompen, de anderen niet!

Ik koos voor 2 patroontjes die ik al maakte: Princess Castle met cirkel rok en de viola legging (met extra boord). 

En zo wilde ze wel carnaval op school vieren!

1 opmerking :