zaterdag 25 februari 2017

Vlaggenlijn

Onze school kreeg nieuwe gebouwen, niet alleen het secundair, maar ook de lagere school. In november kon mijn mama, na meer dan 15 jaar lesgeven in een container, eindelijk opnieuw naar een echte klas. 
Twee weken geleden zag ze bij Petit Pan in Antwerpen een vlaggenlijn hangen, en dat wilde ze ook graag in haar klas. Ik wist dus wat gedaan. Ik zocht wat restjes stof bij elkaar, knipte driehoekjes (dubbel, want ik wilde mooi afgewerkte vlagjes). En zette ze aan een bieslint van 10 meter! 

                            


Heel wat stofjes(restjes) gebruikte ik in het verleden al voor kleedjes voor Tess, enkele andere kocht ik lang geleden en lagen dus al veel te lang in de kast! 

Om de vlagjes tussen het bieslint te stikken gebruikte ik een stevige overlocksteek, zodat ze niet al te makkelijk loskomen als er iemand aan zou trekken. Maar amai, dat bleef duren en vrat garen, moest mijn spoeltje 3 keer opnieuw vol draaien! Maar ik ben blij met het eindresultaat!

Stofjes: uit de stoffenkast: Soft Cactus, Petit Pan, Art Gallery, Kokka, Designed by Poppy

Geen opmerkingen :

Een reactie posten