zondag 22 mei 2016

Julia dress

Enkele weken geleden voelde het opeens terug herfst. Ik was op zoek naar een nieuw projectje en deze stof was een perfecte weergave van hoe ik me voelde :-)

De Julia dress, een jurkje dat gemaakt wordt op basis van het patroon van de Julia sweater van Compagnie M, leek het gepaste patroon!




Er bleek wel wat aanpassingswerk aan te pas te komen! Ik ben klein en de tailleband hing echt op een plaats waar die niet hoorde. Ik haalde hem er van tussen, maar ook dan was het niet goed. Ik deed nog 8 cm extra van het bovenstuk (je moet al 7 cm inkorten) en dat bleek goed. Op de rug had ik dan ook nog héél wat stof te veel. Dat loste ik op door wat extra weg te nemen (ongeveer 5 cm). Ik knipte het rokgedeelte al korter, maar zelfs met 13 cm minder, nog steeds goed!

Ik koos voor de breedte halsuitsnijding en de gevouwen kraag! Ik ga het zeker dragen, maar denk niet dat ik me er nog een keertje aan waag!

De (boord)stof kocht ik bij 2 webwinkeltjes die ondertussen niet meer bestaan...
Patroon: Julia dress - Compagnie M

Geen opmerkingen :

Een reactie posten