dinsdag 24 mei 2016

Het overzicht - Zonen09-patronen

De tweede patroonontwerpster in mijn overzicht is Sharon van Zonen09! Compagnie M maakt hoofdzakelijk patroontjes voor meisjes (en dames), Zonen09 focust zich op jongens (en sinds kort ook op mannen). 

Ik begin mijn overzichtje met haar meest veelzijdige patroon: Billie!

Billie shirt/longsleeve (maten 80 tot 176 in standaard en voor smalle kindjes)

Zonder twijfel het meest veelzijdige shirt-patroon dat er bestaat: keuze uit 3 halsafwerkingen: ronde hals, V-hals en enveloppehals, korte en lange mouwen (met of zonder boord af te werken), gewone versie en raglan versie, een vals knopenpat, zakjes, zakkleppen, werken met paspel of zonder, ... en op haar website vind je ook een gratis tutorial om er een polo van te maken of hoe je met stripe block werkt.! Ik maakte er ondertussen al drie: hierhier en hier. En dat zullen zeker niet de laatste zijn...



Cisse broek/short (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes) en ook de tienerversie (maten 140 tot 176 in standaard en voor smalle jongens)


Het patroontje waarmee ik Zonen09 leerde kennen, en tot vandaag mijn favoriete broekpatroon voor Vic! Ik maakte er al vier dus dat zegt wel genoeg! Opnieuw wat opties: 3 (eigenlijk zelfs 4) soorten zakken, lange broek of short, extra paspel, speciale zoomafwerking, valse gulp, gulp met rits, overslag in de tailleband, ... Mijn versies vind je hier, hier, hier en hier.



Jacob broek (maten 92 tot 134)

Een echt retromodelletje met weer heel wat mogelijkheden (gulp, tailleband en zakjes).



Charlie shirt (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes)

Een t-shirt patroon met het enige dat Billie misschien ontbreekt, een kraagje :-) Het patroon bestaat ook reeds tot 164!



Pim short (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes)

Mijn favoriete snel-klaar project! Een simpele Pim, maar ook deze kan uitbreiden met zakjes en lintjes, je kan het zelfs gebruiken als zwembroekpatroon! Ik maakte er dan ook al enkele: hier en hier.



Ole omkeerbare cardigan (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes)

Omkeerbare cardigan met kap of kraag, gewoon knopenpat, verbogen knopenpat of zelfs ritssluiting, ellebooglapjes, binnenzakken en zakken in de zijnaad! Ik maakte vorig jaar ook al eentje.




Wolf pyjama (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes)
Een compleet pyjamapakket 
* een winterpyjama en zelfs een cape


* een zomerpyjama



* eentje of twee of drie of vier... in één stuk
korte mouwen, korte broek, lange mouwen en lange broek. Alle opties zijn mogelijk.



Theo hemd (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes)
Theo is een klassiek, getailleerd jongenshemd voorzien van een kraag met aparte staander, een rugpas en een smalle stolpplooi op de rug. Keuze tussen korte en lange mouwen met polsboord en mouwsplit, een standaard- en retrokraag, een opgestikt borstzakje en gebiesd zakje, klassieke knoopsgaten en gepassepoileerde knoopsgaten.

In principe enkel voor katoen, maar gelukkig ook in tricot mogelijk!




Rocco sweater en broek (maten 92 tot 134 in standaard en voor smalle kindjes) en ook de tienerversie (maten 140 tot 176 in standaard en voor smalle jongens)








Je merkt het, mijn collectie is nog niet compleet, maar die zal zeker nog aangevuld worden!

Alle patroontjes te vinden op http://www.zonen09.be/

Het volledige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten