zaterdag 1 oktober 2016

Eén jaar #lovelylearoos

Deze week werd mijn jongste petekindje één jaar. Toen ik mijn zus vroeg, wat Lea Roos nog kon gebruiken, zei ze: "een kleedje zoals het kleedje dat je maakte met Kerst". Hoewel ik dat toen maakte als pyjama, droeg Lea Roosje dat ook gewoon overdag! Ik koos dus een gelijkaardig patroontje voor haar nieuwe kleedje.




Lea Roos is nog steeds een klein poppemieke en past zeker nog in maatje 74, deze was een dubbele maat 74/80 (jurk 7 uit Knippie 5/2015) en zal dus de eerste weken nog wat ruim zijn, maar voor de herfst/winter die eraan komt, zal het zeker goed zijn!


Ik maakte van een bijpassend licht sweaterstofje ook een extra broekje (aangepaste Playful Kitty legging uit Ottobre 4/2014). De boordjes worden in het patroontje gewoon omgezoomd, maar eerlijk, zo'n kleine boordjes krijg ik nooit mooi afgewerkt. Dus ik koos ervoor om het broekje iets in te korten en er een extra boordje van dezelfde stof aan te zetten! Ik maakte zoals steeds bij Ottobre een maatje kleiner, maar met de lengte van de normale maat (in dit geval dus 74 met de lengte van 80).


Stofjes kiezen voor cadeautjes, vind ik eigenlijk de moeilijkste! Want wat ik mooi vind, vind niet iedereen mooi (en gelukkig maar dat smaken verschillen). Maar deze keer wist ik zeker dat ons Lotte dit mooi zou vinden! Dat vertelde ze me vaak als Tess dit kleedje droeg. Ik had net niet genoeg stof meer om ook het achterpand in 1 stuk eruit te krijgen, maar in 2 delen ging het nog net (ik kon de print spijtig genoeg niet laten doorlopen).


Aangezien dit zo snel in elkaar zat, besloot ik nog iets bij te maken! De stof voor dit jasje kocht ik speciaal voor Lea Roos (mijn zus is zot van hertjes)! 

Ik zocht en vond in mijn patronenvoorraad een leuk jasje (Spring Bird uit Ottobre 1/2014) ik veranderde enkel de kap in een puntkap!



Het jasje is volledig omkeerbaar, en ik wilde graag ook een omkeerbaar mutsje, spijtig genoeg was de foto van het gratis patroontje (ook Ottobre) een beetje misleidend. Ik had spijtig genoeg de stof al geknipt, dus liet ik het zo. Het is weliswaar omkeerbaar maar heeft toch langs beide zijden 2 soorten stof.


Het jasje is wel volledig omkeerbaar en ik ben er superfier op!


De zus was er blij mee, en hopelijk is Lea Roos er héél mooi mee! Als alles past, post ik zeker aanfoto's!

Patroon jurk: Jurk 7 - Knippie 5/2015
Patroon legging: Playful kitty legging - Ottobre 4/2014
Patroon jasje: Spring Bird - Ottobre 1/2014
Patroon jasje: Ottobre - gratis patroontje

Stofjes jurk: Aloha Flamingo en Aloha Flamingo Paradise - Lillestoff

Stofje legging: wintertricot - petrol - PiekeWieke
blauwe stofje jasje/muts: Cosy colors sweaterstof - Stitch & Co Mechelen
hertjesstofje jasje/muts: Dazzling deer - Designed for you by Poppy Europe - Gallery Fabrics

Stoffenvoorraad 2 in 17,5 uit + 2 gekocht en verwerkt #genoegisgenoeg

Edit:
Deze foto postte mijn zus net, ik kon het niet laten om hem hier toe te voegen :-)





1 opmerking :