maandag 10 oktober 2016

Naaistress

Naaistress, ik heb het niet gauw, meestal begin ik redelijk goed op tijd aan projectjes met een deadline! Maar als je deadline maar 4 dagen op voorhand wordt aangekondigd, ja dan heb ik wel wat naaistress.
Vorige maandag zat er in Tess haar heen-en-weer-mapje de boodschap dat er vrijdag klas- en pasfoto's gemaakt zouden worden! Normaal gebeurt dat in mei, dus ik was helemaal niet voorbereid!
Mijn voornemen om voor elke schoolfoto zelfgemaakte kleertjes te maken, kwam dus in het gedrang! Maar ik schoot onmiddellijk in actie! Ik liet Tess stofjes kiezen (ja ze is kieskeurig de laatste tijd), waste de stofjes en begon aan mijn patroontjes. Ik maakte het mezelf makkelijk, voor Tess koos ik Princess Castle, eentje dat ik al maakte in de juiste maat. Voor Vic koos ik opnieuw voor Billie, maar ik moest wel de lange mouwen nog extra tekenen.

Ik slaagde er maar net in om alles klaar te krijgen, foto's werden niet gemaakt! Pas toen het dit weekend op de wasdraad hing, besefte ik dat ik dat vergeten was!



Ik naaide Tess haar jurkje in de les woensdagavond! Ik voegde, om het geheel wat te breken, blauwe boordstof in de tailleband toe!



Ook bij Billie voegde ik boordstof toe aan de raglanmouwen, maar maakte die iets breder dan anders!

Het jurkje voor Tess bleek te breed :-( vergeten mijn eigen post te lezen met de opmerkingen, versmallen was dus noodzakelijk! Gelukkig ging dat vlot!

Maar het ergst van al, mijn stress was ongegrond, Vic had niet eens klasfoto, en er werden geen individuele foto's gemaakt (enkel pasfoto's voor de leerlingen van het 6e leerjaar - foute briefje in de boekentas). 
Gelukkig ben ik wel tevreden met de nieuwe kleertjes :-)

Patroon shirt: Billie - Zonen09
Patroon jurkje: Princess Castle - Ottobre 4/2013

Stofje: Firefly's - Lily Balou - Mon Depot

Stoffenvoorraad 2 in 19 uit + 3 gekocht & verwerkt #genoegisgenoeg

1 opmerking :