woensdag 20 mei 2015

Shirtjes voor neefjes

Voor meisjes naaien, ja, geen enkel probleem, de rokjes en zelfs jurkjes rollen vlotjes van onder mijn machine. 
Maar voor jongens blijft er vaak nog een obstakel. Ook al doe ik voor Vic mijn best, voor andere jongens had ik nog niets gemaakt (op de patroontest van Compagnie M na dan). 

Met de verjaardag van Juul in het vooruitzicht, wilde ik toch ook voor hem iets maken. Ik hield het "simpel" en maakte en shirt! Omdat ik het eenvoudiger vond om het patroon onmiddellijk in twee maten over te nemen, maakte ik er ook ééntje voor Mille.

Dat van Mille maakte ik oorspronkelijk met lange mouwen, maar na een passessie bleken die véél te kort, dus werden het toch ook maar korte mouwen! Ik maakte nochtans een 8 jaar en hij moet nog 7 worden! Hij heeft duidelijk lange armen.

                                     



Beide stofjes werden door mijn zus besteld, maar omdat ze niet over haar tricotvrees geraakt, werden ze nog niet gebruikt. Ze gaf ze me enkele maanden geleden mee, en ook hier waren ze blijven liggen. Maar nu ben ik wel zeker dat ze ze graag zal zien :-)

Patroon: Loes uit Zelfgemaakte kleertjes 3
Stof: Noah Stars - Swafing en Gecky Sammy - Hilco (allebei van Kersenpitje)
Boordstof: Catsy

Geen opmerkingen :

Een reactie posten