zaterdag 30 mei 2015

Goed op tijd... Een cadeautje voor de juf

Als lerares ben ik al volop bezig met het einde van het schooljaar. Ik geef les in het secundair en binnen minder dan 2 weken starten de examens. Het was dus hoog tijd om aan een cadeautje voor de juf van Tess te beginnen.

Ik kocht een hele tijd geleden bij Ikea katoen om in te kleuren en Tess ging aan de slag!



Het inkleuren bleek een groot werk (ik maakte de lap wel groter dan wat ik nodig had voor het patroon, maar toch...).


Een woensdagnamiddag was niet genoeg, er werd elke dag een beetje verder gedaan en vanmorgen was ze klaar!


                                      

Ik koos voor een voldoende grote tas uit een boek dat ik ooit bij Lidl kocht. De moeilijkheidsgraad was volgens het boek 3 tasjes, maar dat bleek zwaar overdreven! Helemaal geen moeilijk projectje, dat zonder knopen zelfs omkeerbaar is!

                                     

Ik gebruikte het gekleurde stofje van Tess voor één kant. Voor de meeste andere onderdelen gebruikte ik rode stof (ook van bij Ikea) en nog een heel klein beetje zwart!




Mijn oorspronkelijk plan was om de naam van de juf op de binnenkant te flocken. Uiteindelijk besloot ik om het toch niet te doen. Ik zou ook niet graag rondlopen met een tas waar mijn naam op staat. 

Nu nog vullen met enkele leuke spulletjes en dan kan Tess dit op het einde van het schooljaar aan haar juf Elke geven!

Stofjes: Ikea
Patroontje: Tas met sierlijke hengels uit Tassen.


1 opmerking :