zaterdag 21 juni 2014

De eerste stapjes

Voor de proclamatie van onze zesdejaars maandag, wilde ik graag een eigen outfit... Gisteren serieus gevloekt op het topje dat ik bij dit rokje maakte...

Het werd de Burda Young 7051 top A. Ik kreeg het reeds uitgetekende patroon van een collega die er wild van was! We hebben ongeveer dezelfde maat, dus ik dacht lekker makkelijk! Niet dus... Als ik het aanhad leek het net een patattenzak...
Ik had dus ontzettend veel werk om het een beetje draagbaar te maken! Nepen in voor en achterpand werden vergroot, zijnaden aangepast, maar dan nog sloeg het nergens op. 

Toevallig kocht ik gisteren bij Veritas elastische naaigaren, dus ik dacht ik geef het kans op die manier. 

Dit is het resultaat: 


















Sinds kort ook een blinderitsvoetje waar ik toch nog serieus moet aan gewoon worden, na enkele keren opnieuw beginnen is dit het resultaat van de achterkant:

















De rits is wel blind, maar bovenaan serieus geprutst, gelukkig zie je dit niet als ik het aan heb:











En dan de aanfoto met bloesje en rokje: 



Clement Peerensgewijs vroeg ik aan mijn wederhelft: "Vinde gij mijn gat niet te dik in deze rok" en er kwam gelukkig een volmondig nee :-)  Het topje is nog steeds niet 100 % ok, maar ik ga het maandag wel dragen. Ben uiteindelijk meer tevreden van het rokje! Hopelijk krijg ik maandag toch enkele leuke opmerkingen, anders zal het onmiddellijk de eerste en laatste keer zijn dat ik dit draag!

Stofje, boordstof en rits: groepsaankoop megastoffen.nl

En nu vraag je je misschien af, waarom als blogtitel "De eerste stapjes"? Gisteren zal voor mij altijd de dag blijven dat mijn zoontje zijn allereerste stapjes zette! Een mijlpaal in zijn nog jonge leventje! 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten