maandag 30 oktober 2017

Let's Sti(c)k Together - Stik Belgique

Afgelopen maand was het dankzij Marjolein van Flaflinko overduidelijk. #StikBelgique was een fantastisch succes! We werden verwend met massa's mooie Belgische naaisels.

We ronden met Let's Sti(c)k Together deze Belgische naaimaand af! Toen Marjolein het idee lanceerde, had ik grootste plannen. Ik maakte een gigantische lijst met mogelijke invullingen. Ik kwam echter niet veel verder dan een Moiano-jasje en een chirorokje.
Extra veel werk voor school, gooide serieus roet in het eten door al mijn vrije tijd op te eisen. Gelukkig vond ik tussen het voorbereiden en verbeteren door toch nog de tijd om één outfit van mijn lijstje te kunnen schrappen.


                                      

We kregen voor deze Belgische Let's Sti(c)k Together een extra opdracht! 
Ofwel een patroon gebruiken dat we nog nooit eerder maakte ofwel ons lievelingspatroon hacken.

Mijn lievelingspatroon? Ik heb er verschillende, maar voor jongens staan de patroontjes van Zonen09 met stip op één!
De Cisse-broek is de perfecte broek! Daar een hack van maken zag ik dus niet zitten! Ik maakte dus een copy-paste van de broek die ik afgelopen zomer maakte!
Normaal zou ik er ook een Billie aan toegevoegd hebben, maar ik wilde wel graag de criteria van deze challenge halen!

Ik maakte dus voor het eerst een Thor uit La Maison Victor. Een raglan longsleeve met een naad bovenaan de mouw. Makkelijk patroontje, dat ik op basis van de maten van Raf (Edit: mijn petekindje :-) ) wel 6 cm verlengde.




Het paneeltje voor de longsleeve was een schot in de roos! 


En de broek ook!

Hij kreeg het vorige week, vlak voor ze naar een feestje moesten! Hij deed de outfit niet meer uit!



We sluiten deze geweldige Stik Belgique af met geweldig veel mooi Belgisch naaiwerk!



Patroon shirt: Thor - La Maison Victor (maart/april 2016)
Patroon broek: Cisse - Zonen09
Stof broek: Baba Babywear (ook Belgisch :-) )
Paneelstof shirt: Reptiel - Stoffenelf
Effen stof: Madeline De Stoffenmadam Vilvoorde


PS: Dat lijstje wordt zeker afgewerkt en kan je blijven volgen met de #stikbelgique :-)

30 opmerkingen :

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Voor Vic moet ik deze ook zeker nog eens maken, voorlopig is het vooral mijn petekindje dat er blij mee is :-)

      Verwijderen
  2. Deze is echt super leuk... Daar zouden mijn jongens ook blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof hoor! 't Zal wel zijn dat je zoon het niet meer uit wilt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze prachtige jongen is mijn oudste petekind! Maar ik ben even blij dat hij het zo mooi vindt!

      Verwijderen
  4. Wat een schattig ventje. Hij staat geweldig in zijn nieuwe outfit. Prachtige kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk geworden. Daar zal hij wel blij om zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi paneel ook! Fijn dat hij er zo blij mee was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie combinatie, daar zal je petekind vast en zeker wel trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij mag terecht tevreden zijn, je petekindje. Echte jongensstuff, die cameleon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan weet je toch dat het goed zit; als ze het niet meer willen uitdoen! Meterpuntenscoren, noem ik dat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt leuk, dat paneel is ook super, moeilijk om mooie stoffen te vinden voor jongens van die leeftijd maar je bent er meer dan in geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, makkelijk is het zeker niet, heel veel stofjes zijn toch wel wat kinderachtig of dan weer heel gewoon! Maar deze was echt een schot in de roos!

      Verwijderen
  11. Dat zal wel zijn dat hij dat niet meer wil uitdoen. Zo een sjiek beest op zijn buik. Dat zou zoonlief ook wel appreciëren. Bonuspunten voor meter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het iedere keer weer een verrassing om te zien wat iedereen doet met paneel stoffen. Dit setje staat hem geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, door zijn al grotere maat (164) werd het paneel ook optimaal gebruikt. Ik had er ook eentje voor mijn zoontje van 4, maar de helft verliezen is wat stom hé

      Verwijderen
  13. HA, mijn eigen bijdrage tot Stik Belgique is ook behoorlijk magerkes als ik vergelijk met de wilde plannen die ik zelf had voordien. Het regelen van alles op zich was al een heuse dagtaak. Zelf naaien schoot er helaas wat bij in. Maarrrr... het voordeel was dat ik met mijn blogtours gewoon zooooveel moois zag passeren dat mijn opzet toch wel geslaagd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele leuke outfit!
    Je ziet het aan zijn snoetje dat hij er heel blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele toffe outfit!! Fijn dat hij er zo trots op is!

    BeantwoordenVerwijderen