vrijdag 27 mei 2016

Dé Burda #Wittebenenalert :-)

Deze stond al zo lang op mijn verlanglijstje, dus toen mijn lerares na
dit geweldige rokje zei dat ik nog een vrij werkje mocht maken, was mijn keuze snel gemaakt: 
Dé Burda 7828. 

Omdat we alles in de les eerst proefdraaien, besloot ik niet onmiddellijk mijn allermooiste stoffen te gebruiken. Maar nu het kleedje af is, vind ik het resultaat super :-)



Oh ja, mijn benen zien echt zo wit :-) De foto's zijn niet geweldig, maar persoonlijk wel super tevreden van dit kleedje. 


Mijn allereerste versie is een redelijk basic versie, boordje werd afgewerkt met een tricot biesje, het lintje werd weggelaten. Ik tekende maat 40 (met een kleine uitwijking naar 42 op mijn taille) en die zit goed, niet te strak.

Bij de volgende versie, want ja die komt er zeker, ga ik wel letten dat het linkervoorpand breder gemaakt wordt. Dat is echt nodig als je het lintje achterwege laat! De decolleté is redelijk diep (voor mijn doen) dus die zal de volgende keer misschien iets minder diep gemaakt worden. Laatste dat werd aangepast is een klein beetje overtollige stof weggenomen op de rug (net boven en net onder de naad). 

Het patroon is trouwens nog steeds te koop via de Duitse site van Burda: (hier: http://www.burdastyle.de/burda-style/damen/kleid-und-shirt-wickel-optik-wickelkleider_pid_1103_4445.html) De werkbeschrijving zit er in verschillende talen bij, ook in het Nederlands!

Patroon: Burda 7828
Stof: Froy & Dind 

1 opmerking :