zaterdag 12 december 2015

Kerstcadeautjes - Artiestenmapjes

Een kleine maand geleden besloot ik om mijn Facebooktijd te verminderen! Sinds ik terug fulltime werk is het druk en heb ik weinig tijd voor mezelf (lees tijd om te naaien). De weinige tijd die ik had, zat ik achter de computer (hoofdzakelijk op Facebook). 

Ik liet de computer voor wat het was en kroop elk moment dat lang genoeg was, achter mijn naaimachine. Resultaat: toch wel enkele nieuwe projectjes (die ik nog moet bloggen). Twee ervan kon je al lezen in de vorige posts, maar ik maakte en begon ook nog aan andere dingen.

Voor mijn nichtjes maakte ik voor Kerst een artiestenmapje. Een leuk projectje dat ik ooit (in mijn preblogperiode) al eens maakte. Ik naaide toen nog maar net, dus deze versies zijn aanzienlijk beter dat de versie die ik toen maakte. 


 

Mijn tweelingnichtjes hebben graag hetzelfde, maar toch net anders, dus ik koos voor hetzelfde stofje in twee verschillende tinten.

De binnenkant werd omgekeerd afgewerkt. Dus die met het paarse stofje aan de buitenkant, kreeg het roze stofje aan de binnenkant.



In mijn notities van de vorige keer stond dat het potloden gedeelte samentrok als er potloden werden ingestoken. Dat loste ik deze keer op door de uitleg naast me neer te leggen en zelf aan de slag te gaan. En dat ik daarvoor moest driegen (juf Agnes zou fier op mij zijn ;-) ) nam ik er met plezier bij! Het resultaat is beter, met de stiften op de juiste plaats, blijft ook de buitenkant helemaal mooi!


Vanaf nu kunnen ze hun kleurgerief overal mee naartoe nemen! Hopelijk valt ook dit cadeautje in de smaak!

Patroontje: artiestenmapje - De Stoffemiekes (Facebook)
Stofjes: Poplin Flower in roos, framboos en mint - De Stoffenstraat

Edit: Kerstochtend :-)



1 opmerking :