zondag 5 juli 2015

Zomers topje

De zomer is in het land, tijd dus om een topje te maken. Ik koos een modelletje uit Ottobre, patroon is bedoeld als ondergoed (want er is ook een slipje bij). Maar als topje gaat het ook zeker.



Ik werkte het voor de allereerste keer af met een bies te paard in tricot. Het ging veel makkelijker dan ik had verwacht. De volgende keer moet ik alleen het boordje wat breder maken, zodat ik het makkelijker kan omplooien aan de achterkant.  (In Ottobre staat 3,5 cm, maar denk dat 4,5 cm iets makkelijker werkt!)


Het enige dat ik mis deed was de juiste kant van de stof kiezen. De averechtse kant is dus nu aan de buitenkant te zien. Geen ramp, want ik deed het overal verkeerd! Het werd afgewerkt met 2 i.p.v. 3 kamsnaps.

Tess was niet in de stemming om te poseren, te warm zeker?



Heel blij met dit topje, al zou het iets minder diep mogen uitgesneden zijn. De volgende keer dus iets verhogen!

Patroontje: Peppi hemdje - Ottobre 6/2013
Stof: restjes Lillestoff en Robert Kaufman

4 opmerkingen :

  1. Leuk, bij mij zit de binnenkant ook wel eens aan de buitenkant. Dat zie je eigenlijk alleen van dichtbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zomers topje waar veel plezier aan beleefd zal worden! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netjes gemaakt, hoor. Zou je een beschrijving kunnen geven wat een "bies te paard" is? Bedankt alvast voor je reactie. Groetjes van Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Ellen, Sharon van Zonen09 legde het goed uit in haar blog. Je vindt dat hier: https://www.zonen09.be/blogs/zonen09/4-manieren-om-de-halsboord-van-een-t-shirt-of-trui-te-stikken#biais bies te paard = De halsboord als biaisband aanzetten!

    BeantwoordenVerwijderen