zaterdag 4 juli 2015

Ole zipper

Mijn eerste jaar naailes (kinderkleding) zit erop! Wat ben ik blij dat ik vorig jaar besloot dit te doen! Zo veel geleerd, ontzettend lieve mensen leren kennen en nog goeie punten gehaald ook :-) Al is dat laatste maar bijzaak!
Het was zo leuk, dat ik me opnieuw inschreef, al zal het volgend jaar wel een cursus dameskleding zijn (rok/broek).

Het laatste grote werkje waar ik aan werkte was Ole van Zonen09, maar met rits in plaats van knopen. Eigenlijk vind ik de versie met knopen mooier, maar ik koos voor deze optie omdat ik nog nooit een rits in tricot zette!

De deelbare omkeerbare rits vinden was de eerste grote uitdaging, bij Veritas konden ze me niet helpen, en mijn zoektocht op het internet leverde ook weinig op. Maar een oproep op Facebook werd beantwoord door Carina van Carinas@teliershop. Zij maakte speciaal voor mij een rits! Van service gesproken! 

Ook het patroon aanpassen bleek een hele klus, Sharon (de geweldige mevrouw achter Zonen09), moest je dit lezen, ik zou het helemaal niet erg vinden om ook het patroon voor de zipper te moeten betalen! Want ik weet helemaal niet of ik de aanpassingen helemaal correct uitvoerde! 

Het in elkaar zetten ging wat moeizaam en bij de voorlaatste stap, rondom dicht stikken ging het helemaal mis, mijn kraag kwam helemaal niet mooi uit, dus die stap (die ik dan voor de zekerheid helemaal driegde) deed ik opnieuw.
Het resultaat een leuke omkeerbare zipper voor komende winter. 



De rits is nog niet 100 % zoals ik het zou willen, ze bobbelt nog een klein beetje, maar het is zeker draagbaar. De buitenstof is trouwens geen tricot maar sweaterstof.


De heupband zal ik nog eens moeten doorstikken, want die blijft ook nog niet zo mooi staan.

Maar over het algemeen ben ik tevreden. Ik kijk al uit naar de tijd dat Vic hier in past, want ik maakte hem expres een maatje te groot! In januari moet hij naar school en dan zal deze zeker van pas komen!

Patroontje: Ole van Zonen09
Buitenstof: rode sweaterstof - Habiba Leuven
Binnenstof: Happy Dino by Poppy Europe - Kokette Katinka Antwerpen
Omkeerbare deelbare rits: http://www.carinasateliershop.be/ (super service, want rits volledig op mijn vraag gemaakt!)



Geen opmerkingen :

Een reactie posten