donderdag 12 februari 2015

Lotta voor Mona

Mona, het dochtertje van Bart zijn zus, werd vandaag 7 jaar! Zondag is het uiteraard feest! Omdat ik uit ervaring weet dat een kind liever speelgoed krijgt, heb ik dat uiteraard gekocht! Maar ik kon het me ook niet laten om een kleedje voor haar te maken!

Mijn favoriet: Lotta van Compagnie M! Ik maakte nog maar net het Lotta-rokje voor Tess maar schrok toch wel wat van het werk dat daarin kroop! Ik ging dus maar voor iets dat ik al vaker maakte (hier en hier)! Ik gokte op maat 7 zonder haar maten te vragen , maar zorgde voor extra lengte bij het rokgedeelte omdat Mona echt wel groot is!

Toen het bovenstukje volledig klaar was, twijfelde ik plots, het leek zo gigantisch groot! (ja als je gewoon bent van een 3 jaar te maken is een 7 echt wel een heel pak groter!) Dus ik vroeg toch naar de maten. Gelukkig bleek dat ik er echt niet ver af zat! En aangezien het toch eerder een lente/zomerjurkje is! Zal het tegen dan hopelijk perfect zijn!

Het rimpelen van het voorpand is nog steeds niet perfect, maar het gaat beter en beter!



Ik koos zoals steeds voor de steekzakjes! Die vind ik zo mooi, dat ik me nog niet aan de andere gewaagd heb!



Opnieuw ook kamsnaps op de rug! Zo veel makkelijker en sneller dan een blinde rits :-)

En nu hopen dat ze er even mooi mee is als Tess!

Patroontje: Lotta jurk - Compagnie M
Bloemetjesstof: Knuffelgras - Tante Ema - Koekepeertje (nu Hotstof)
Lichtblauw katoentje: Kona cotton Azure - Bambiblauw

*Edit* het jurkje zit als gegoten! Nog wat marge voor de zomer, maar het lukt nu zeker al! Een gelukkig nichtje:



1 opmerking :