woensdag 13 juni 2018

Fibre Mood - Frances

Toen ik begin deze maand werd toegevoegd door Karen van Magnifieka aan de groep Secret Sewciety had ik geen idee wat ik mocht verwachten.
Deel uit maken van een geheime naaigroep, het leek me wel gaaf! Vorige week werd het geheim onthuld: Fibre Mood is geboren. Om dat te vieren kregen we toegang tot een gratis patroontje dat we vandaag massaal op jullie loslaten!

De Frances top is een oversized topje met losse korte rimpelmouwen. Hoewel de top in katoen moet gemaakt worden, en ik dat eigenlijk niet graag draag, ging ik de uitdaging toch aan. We werden aangemoedigd er ons eigen ding mee te doen. Ik deed mijn best om het wat te personaliseren. 



Ik maakte de hals vooraan even diep als achteraan en werkte die af met paspel in plaats van een biesje.



Aangezien ik nooit iets in mijn broek of rok stop, maakte ik het topje aanzienlijk korter. Ik maakte maat M met de lengte van XS en zoomde om op 3 cm (i.p.v. 1,5). 

Over de mouwen had ik oorspronkelijk mijn twijfels, maar ik deed uiteindelijk toch wat het patroon voorschrijft, een goede keuze, want ze zijn geweldig.


Benieuwd naar andere interpretaties, je vindt alle modelletjes in de linkparty!

Zin om het zelf te maken? Je kan het vanaf nu gratis downloaden op Fibre Mood! Maar er is meer, op 22 augustus verschijnt het eerste Fibre Mood book, met daarin 12 naai- en breipatronen. Daarna verblijden ze onze elke 2 maanden met een nieuw magazine!

Patroon: aangepaste Frances - Fibre Mood
Stof: Haiku by Monaluna

Geen opmerkingen :

Een reactie posten