zondag 10 januari 2016

Glitter Princess Castle

Na een heel vruchtbare kerstperiode waarin ik echt heel veel naaide, had ik afgelopen week wat last van ontwenningsverschijnselen! 

Terug naar school, onmiddellijk lekker druk en Vic zijn eerste dagen school, die toch niet helemaal verliepen zoals ik verwacht had. En daardoor dus 's avonds wat extra aandacht vroeg. En zo kwam er van naaien niets in huis. (Ik ging wel naar de les, maar ook daar kwam ik niet tot achter de naaimachine.)



Ik had nochtans 2 geknipte projectjes klaarliggen. Eentje voor Tess en eentje voor mezelf. Omdat ik met het meest eenvoudige projectje terug wilde starten, koos ik voor Tess haar jurkje.

Maar het was niet echt mijn dag... ik begon al helemaal verkeerd, waardoor ik maar besloot om het voorpand opnieuw te knippen! (Ook al maakte ik dit jurkje al eens hier, ik kan maar beter toch snel even de werkwijze doorlezen.)

Bij de eerste pasbeurt bleek het echt veel te breed. Ik knipte het patroon maar 1 maat groter dan de vorige versie, maar dat bleek geen goed idee. De rok verlengen was voldoende geweest. Alles werd dus losgetornd en versmald. 

Bij de pasbeurt bleek ook dat het nogal een prima ballerina jurkje was. Voor mijn doen een beetje te roos dus. Dus veranderde ik mijn plan en werkte ik de zoom af met een blauw biesje, maar ook daar ging het serieus fout, ik stikte meer naast mijn stof dan erop... Opnieuw tornen dus. Om het roze nog een beetje meer te breken, werkte ik ook de mouwboorden met een biesje blauw af!






Aangezien Tess alleen nog maar zwierjurkjes wil, paste ik het rokgedeelte aan volgens de tutorial van Straight Grain.

Patroon: Princess Castle - Ottobre 4/2013
Stof: Glitter tricot - Stoffen.net

Er wachten nog 2 ongeblogde projectjes, maar foto's van mezelf nemen is oh zo moeilijk! Jullie hebben dus mijn broek van in de les nog te goed en een geweldig comfi thuisbroek!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten