dinsdag 10 maart 2015

Recht op recht - niet voor mijn meisje met ronde buikje :-)

De Zo Geknipt! 2 sew along, is de perfecte duw in de rug om alle receptjes uit het boek te ontdekken.
Deze maand staat Recht op recht op het programma. Een t-shirtje voor meisjes die volledig bestaat uit rechthoeken. Het tekenen ging alvast supervlot. Sinds deze week heb ik een grote Omnigrid, perfect voor dit werkje!

"Het menselijk lichaam wordt gekenmerkt door de vele spelingen der natuur. Het komt er wereld als een bolle baby en groeit zijn eigen weg naar de zon. Patroontekenen is bijgevolg een niet te onderschatten bezigheid: verzin maar eens de juiste verpakking voor al die krommingen en rondingen! Dit recept lapt alle regels aan zijn laars."

En dat hadden ze mijn inziens beter niet gedaan... Mijn kleutertje is haar babybuikje nog niet ontgroeit en past dus bijgevolg helemaal niet in een vierkanten shirt. Zo los als het zit op alle foto's die ik al zag, zo strak zit het rond haar buikje. Nochtans zou de 98 zelfs nog wat te groot moeten zijn volgens de matentabel. Geen topper hier dus! Maar wel blij dat ik het maakte!



Ik had bij het maken wel zin om het bij stap 10 al op te geven, gelukkig kwam een naaiende vriendin ter hulp (haar blog is zeker ook de moeite waard: inspinration).

Dit kan misschien helpen voor degene die het graag nog maken. In stap 7 moet je een loodlijn tekenen. Ik deed het de eerste keer verkeerd en tekende de lijn loodrecht op de zijnaad, terwijl het loodrecht op de vouwlijn moest zijn! 



Patroontje: Recht op recht - Zo Geknipt! 2
Stof: Wicky Pikes - Soft Cactus

5 opmerkingen :

  1. Ai Tine, zo jammer dat Tessje er niet in past.
    Dan zal ik het voor Fien toch ook allemaal nog eens moeten bekijken, want ook hier nog een babybuikje. ☺️
    Wel een heel schattig topje! 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het gelukt is maar zo jammer dat hij niet past. Mijn drie en half jarig is nu duidelijk haar babybuik aan het verliezen en zou nog prima in een 98 passen, dus misschien als je het shirtje een jaartje in de kast laat liggen past het volgend jaar wel? Het is echt een schoontje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zonder jouw hulp was me dat nooit gelukt! Vrees ervoor, Tess is ondertussen ook 3 jaar en 3 maanden... Hopelijk kan ik er iemand een plezier mee doen!

      Verwijderen
    2. Bij die van mij was het tot een paar maanden geleden ook nog volledig babybuik dus je weet nooit ;)

      Verwijderen
  3. heel jammer dat ze er niet in past maar het mag wel gezien worden

    BeantwoordenVerwijderen