zondag 23 november 2014

Van bloesjurkje naar rokje

Ik ben helemaal geen fan van bloesjes. Niet dat ik het niet mooi vind, helemaal niet. Maar ik ben geen fan van het draagcomfort. Om die reden koop ik dan ook nooit bloesjes of hemdjes voor Tess en Vic... 

Ik maakte in de zomervakantie met de sew-along van Compagnie M mijn eigen versie van het Mara-bloesje. Ik maakt er een kleedje van, omdat ik dacht dat Tess het dan zeker zou dragen. Maar ondertussen zijn we eind november en lag het nog steeds in de kast... De gedachte aan het "urenlange" strijken, hield me tegen! Zonde van de mooie stofjes, dus herwerkte ik het bloesjurkje tot iets wat Tess altijd draagt... een rokje :-)



Omkeerbaar, en daardoor dus gevoerd, ideaal voor de winter dus! Het blauwe pulletje dat hier perfect op past, zat uiteraard in de was, dus de combi voor de foto's was geen topper!



Stofjes: Soft Cactus (Toddler Ivy L - lichtblauw en Lasting Leaves - groen)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten