vrijdag 23 juni 2017

Examentoezicht

Ik verveel me nooit! Ik heb altijd wat te doen, en als ik per uitzondering eens niets moet doen, dan geniet ik van de rust. MAAR... dan komt die tijd van het jaar: examens. En examens als leerkracht betekent in mijn geval: examens maken, examens verbeteren, maar ook examentoezicht houden. En laat dat laatste nu echt het allersaaiste werkje van de hele wereld zijn. Honderd minuten lang staren naar leerlingen die hun examen aan het invullen zijn, sommige druk aan het schrijven, andere zuchtend en blazend. En na een kwartiertje pauze alweer honderd minuten staren. Eens rondwandelen, kijken wat ze opschrijven, een kladblad uitdelen, meer kan je niet doen, verder staren, staren en staren. En een beetje nadenken, denken dat er nog een mega stapel verbeterwerk ligt te wachten die tegen morgenmiddag moet verbeterd zijn. 

Maar gelukkig ook nadenken over toekomstige naaisels.

Vorig weekend naaide ik een nieuwe pyjama voor Lea Roos:


Maar die bleek na het passen toch niet helemaal perfect te zijn. Lea Roosje is echt een minitje, ze wordt in september 2, maar deze maat 80 (Ottobre) bleek echt wel nog te groot. De halslijn is ook heel breed en het shortje kan je beter een bermuda noemen!


Het bovenstukje (wat omschreven wordt als tuniek) is echt nog een lang slaapkleedje.


En aangezien ik nog heel wat stofjes liggen heb voor haar, moet ik dus op zoek naar een beter patroon. 

En daar heb ik dus zitten over nadenken, welke patroontjes ik zou kunnen gebruiken.
Voor bovenstukjes heb ik ondertussen heel wat ideetjes, maar shortjes, nee die nog niet! Dus als je dit leest en me kan helpen: ik ben op zoek naar een leuk tricotpatroontje draagmaat 74-80! 

Patroontjes: Ottobre 3/2016 en 4/2016
Stof: Framalo

1 opmerking :