zondag 19 juni 2016

Wasknijperzakje

Ik ben een grote fan van het gemak van een droogkast, maar leerde om meer en meer was te drogen op mijn wasrekje. Een waslijn buiten stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en een kleine maand plaatsten Bart en ik alles!

Maar het weer werkte de afgelopen weken niet echt mee. Eén keer kon ik al was ophangen en toen moest ik mij halverwege de dag nog haasten om de droge was af te halen toen het alweer begon te regenen. Toen had ik al gemerkt dat een wasknijperzakje (dat ik aan de draad kan hangen) toch wel een leuk extraatje zou zijn!

Ik ging op zoek en vond een hele leuke, maar spijtig genoeg kon ik niet onmiddellijk een werkbeschrijving vinden. Toen ik vanmorgen voor de tweede keer de was buiten kon hangen ging ik opnieuw op zoek. Na bijna een uur surfen vond ik het patroon, en wat blijkt het staat gewoon in een boek dat ik heb! Nog maar eens het bewijs dat ik gewoon niet meer welke patronen ik allemaal heb!

Recept 25 uit de eerste Zo Geknipt! Alles wordt in het recept afgewerkt met bieslint, maar net als bij het pamperzakje dat enkele maanden geleden maakte, vond ik dat het beter kon! Ik werkte dus op dezelfde manier als bij dat zakje en kwam uit op een versie zonder bieslint!


 

Ik had maar 2 lapjes gelamineerd katoen liggen, dus veel keuze in stofjes had ik niet. Ze bleken zelfs niet de juiste afmetingen te hebben, waardoor het patroon niet aan de stofvouw kon leggen, maar 2 aparte stukken aan elkaar moest zetten.
Dat laatste bleek niet zo erg, want op die manier kon ik de twee stofjes aan de buitenkant gebruiken. 


Ik maakte het zakje 8 cm langer, want anders kunnen er echt niet veel wasknijpers in!
Het werd afgewerkt met 1 kamsnap, zodat het zeker niet gaat vliegen als het aan de waslijn hangt!




Na de prinsessenjurk van Tess een snel projectje, maar ik ben er zeker blij mee!

Patroon: recept 25 (rood of wit meneer? plantjeszakje) - Zo Geknipt
Stofjes: gelamineerd katoen - Dreamland

1 opmerking :

  1. dat is echt een heel handig ding!!! zal mijn zo geknipt ook eens moeten uitpluizen!

    BeantwoordenVerwijderen