donderdag 23 juni 2016

Het overzicht - Zo Geknipt!

Vorig weekend werd weer maar eens bewezen dat mijn overzicht noodzakelijk is! Ik zocht en zocht online naar een patroon en bleek het gewoon te hebben!
Het maken van mijn wasknijperzakje ging zo veel sneller dan mijn zoektocht, dus bij deze het overzicht van Zo geknipt van Sanne en Riet:



Recept 1: Van vierkant lapje tot servet



Recept 2: Toosten in kleur



Recept 3: Versier je ijskast


Recept 4: Van tekening tot ding


Recept 5: Droge billen


Recept 6: Rond elk potje past een tasje


Recept 7: Een vaas van stof


Recept 8: Rondje met een randje


Recept 9: Appliceren kan je leren


Recept 10: 101 keer herbruikbaar

Toegegeven, het duurt tot recept 10 vooraleer ik iets tegenkom dat ik ook echt zal maken! Maar het is dan wel een hele leuke. En aangezien onze minister de plastic zakjes helemaal wil afschaffen zullen we deze zeker nog nodig hebben! Een grote tas die niet veel plaats inneemt in de handtas.



Recept 11: Daar komt een hapje aangevlogen


Recept 12: Orde is een binnenza(a)k

Deze maakte ik al enkele keren, maar wel een wat kleiner en zonder de binnenzak :-) (hier en hier)

 

Recept 13: Viervoeter met stijl


Recept 14: Dubbelzijdig

Een hele leuke! Deze moet ik dringend eens maken!


Recept 15: De bloem die nooit verwelkt

Ook eentje om te onthouden. Mijn volgende boeketje zou wel eens een zelfgemaakt mogen zijn, maar hoe zet je zoiets op een stokje??


Recept 16: Een zakdoekdoos met een jasje aan

Ook deze werd al enkele keren gemaakt: hier en hier.


Recept 17: Lectuur met spannende ontknoping


Recept 18: Orde met rits

Niet onmiddellijk een zakje dat ik zou maken, maar misschien moet ik wel maar eens de uitleg van de rits lezen... Want zakjes mooi afwerken vind ik niet zo makkelijk!


Recept 19: Mandje krokantje

Een van de bekendste recepten uit het boek, was zelfs wat een hype, eentje die ik ook volgde, ik maakte er al drie :-) hier en hier.


Recept 20: Klein fortuin

 

Recept 21: In het gras

In dit recept een duidelijke uitleg over hoe je een bieslint in een hoek van 90° naait, ook misschien wel handig om eens te lezen :-)


Recept 22: Knap zakje


Recept 23: Ingeduffeld

De voorloper van One to hug van Mind The Whale (Riet)
In Zo geknipt in maatje 68/74 te klein al voor Lea Roos, ik zal dus het uitgebreidere patroontje moeten kopen (gaat tot 86) want ik vind dit echt een geweldig jasje!


Recept 24: Menina

Een prachtige tas!


Recept 25: Rood of wit, meneer? 

Of ook balkonplantjes of wasknijperzakje, die laatste vind je hier :-)

                                        

 

Recept 26: Baantje zwemmen

Ook deze maakte ik ooit al eens, weliswaar in een iets eenvoudigere versie.


Recept 27: Schoudertas met verzonken rits

Deze maakte ik in mijn allereerste workshop naaien! Een beginnerscursus waar alle basistechnieken aan bod kwamen! 


Recept 28: Computerkledij


Recept 29: Speurneuzen op pad



Recept 30: Buiten spelen


 

Misschien denk jij nu ook, dat boek staat in de kast, helemaal vergeten dat dat er in stond! Ik in ieder geval wel! 

Ik ga rustig verder met mijn overzicht, de vakantie komt eraan dus hopelijk krijg ik was orde in mijn wanorde!

Het voorlopige overzicht vind je hier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten